det där med rygglängd...(obs, tekniskt!)

Re: Jag känner igen det där...

Tranan; sa:
Har en känsla av att många försäljare pratar på det de lärt sig om säcken i sina säljutbildningar, men har lika lite kunskap som jag.
Det är ju den viktigaste insikten när man ska handla prylar i en sportaffär...
Tranan; sa:
Eller så köper jag en billig säck med här bannlyst märke för en billig peng.
Jag är nog inne på Tigerns linje, köp en billig. Frågan är dock inte om en ryggsäck köpt i butik är bättre, om det skulle bli alldeles tokigt. Reklamera till Canada verkar inte vara nån höjdare. Förutom Everest finns ju McKinley på Intersport. (Men berätta för allt i världen inte för oss prylfetischister vad för skräp du köpt :) )
Tranan; sa:
Den kommer att vara slut om några år visserligen, men då kanske jag vet bättre vad jag vill ha/behöver egentligen.
Exakt! Eller vad du inte vill ha...
Tranan; sa:
Men risken finns att säcken är så dålig så jag tröttnar pga det, t ex att den sitter dåligt.
Äh, kom igen. När du går där med en illasittande rzggsäck så intala dig själv att "min nästa ryggsäck ska kosta minst 4000, det kommer kännas som att bära på helium".

/Håkan

Re: Re: Jag känner igen det där...

Jag är nog inne på Tigerns linje, köp en billig. Frågan är dock inte om en ryggsäck köpt i butik är bättre, om det skulle bli alldeles tokigt. Reklamera till Canada verkar inte vara nån höjdare. Förutom Everest finns ju McKinley på Intersport. (Men berätta för allt i världen inte för oss prylfetischister vad för skräp du köpt :) )[/QUOTE]

Jag ska inte...lovar! :) Och jag vill nog se grisen innan jag köper den...så modig att beställa från Canada på vinst och förlust är jag inte (än).

Äh, kom igen. När du går där med en illasittande rzggsäck så intala dig själv att "min nästa ryggsäck ska kosta minst 4000, det kommer kännas som att bära på helium".

....det var det bästa av allt *asg* DET ska jag ta med mig...ska skriva det på en lapp och klistra innanför topplocket...

Chris

Tranan; sa:
Jag ska inte...lovar! :) Och jag vill nog se grisen innan jag köper den...så modig att beställa från Canada på vinst och förlust är jag inte (än).

Håller ju i grunden med, men vad tusan: 600:- plus frakt och moms för MEC Brio 70 är ju inte mycket att snacka om. Jag köper en i sommar och recenserar! Och du Tranan, om du är riktigt snäll kan du få pröva den... ;)

/ G

hrm... det här med ryggsäckar är ju inte direkt raketforskning även om det kan verka så ibland.. ryggen är iofs en komplicerad mekanism och det kan ibland vara svårt att veta varför man får ont eller så..

har du lagt en tanke på hur mycket du tänker bära? vill man gå med lätt packning så plötsligt blir det inte längre nödvändigt med en asterixx rygga för 6000:-... ligger packningen på runt 14kg på 7 dagar inkl allt så kan du köpa en everest rygga för 500:- och klara dig bra till dina behov utkristaliserat sig. låt dig inte lockas för mycke av alla fräcka inställningar du kan göra på asterixx ryggorna mfl. skiten går bara sönder..

Så lite som möjligt...

-Patric-; sa:
hrm... det här med ryggsäckar är ju inte direkt raketforskning även om det kan verka så ibland.. ryggen är iofs en komplicerad mekanism och det kan ibland vara svårt att veta varför man får ont eller så..

har du lagt en tanke på hur mycket du tänker bära? vill man gå med lätt packning så plötsligt blir det inte längre nödvändigt med en asterixx rygga för 6000:-... ligger packningen på runt 14kg på 7 dagar inkl allt så kan du köpa en everest rygga för 500:- och klara dig bra till dina behov utkristaliserat sig. låt dig inte lockas för mycke av alla fräcka inställningar du kan göra på asterixx ryggorna mfl. skiten går bara sönder..

...ska jag bära! Men tanke på att jag själv inte väger mer än 60 kg tycker jag allt över just 12-15 kg låter tungt...Men det är skönt att höra att det finns hopp...det kan finnas en hyfsad bra rygga till mig som inte gör mig utfattig...ska prova mig vidare i några affärer till...

Re: Så lite som möjligt...

Tranan; sa:
...ska jag bära! Men tanke på att jag själv inte väger mer än 60 kg tycker jag allt över just 12-15 kg låter tungt...Men det är skönt att höra att det finns hopp...det kan finnas en hyfsad bra rygga till mig som inte gör mig utfattig...ska prova mig vidare i några affärer till...

Har du bra koll på lättviktsutrustning och sådant annars så är vi några som e intresserade och gärna hjälper till, tror till och med att gammelman Nermander kanske dyker upp.. :)

Men som sagt, en tripp till Göteborg är inte bortkastad i dessa sammanhang för nämnda butiker har kompetent personal och kan nog om inget annat ge dig en del kunskap på vägen..

[Håkan: tack!! du hade inte behövt nån :) jag hade nog fattat ändå..fniss]

Re: Re: Så lite som möjligt...

-Patric-; sa:
Tranan; sa:

Har du bra koll på lättviktsutrustning och sådant annars så är vi några som e intresserade och gärna hjälper till, tror till och med att gammelman Nermander kanske dyker upp.. :)

Men som sagt, en tripp till Göteborg är inte bortkastad i dessa sammanhang för nämnda butiker har kompetent personal och kan nog om inget annat ge dig en del kunskap på vägen..

Nu får ni passa er grabbar, nu kommer jag inte att sluta att fråga hål i magen på er!:) Inte omöjligt att det blir en besök i Göteborg också...Lättviktsutrustning kommer, nu har jag en del från cykeltiden som får hänga med lite till, men det kan säkert bli ännu lättare...och så har jag hittat en del intressanta trådar på det området som var mycket läsvärda...

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Almasfar Justera rygglängd Klättermusen Grip 60 Transportera 1
sladdis Rygglängd Crux ak70 Transportera 2
peter1969 Rygglängd! Transportera 1
bergholm Ryggsäck & Rygglängd?! Transportera 2

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg