Den eviga frågan.. rätt GPS..

Den som söker.. finner.. kan ha med långa uppstarts problemet att göra..

FAQ hos Andres Industris
Fråga..
Although I had switched the equipment off only briefly, custom it after the renewed switch on for a very long time, until it found again sufficient government inspection department satellite.

Svar..
Probably you kept on/off Button for switching off to for a long time pressed. Then the equipment goes preserving deep sleep mode into a kind around the Akku. Here also the memory of the government inspection department no more is not supplied with river. The yearbook data of the satellites are lost thereby and to government inspection department must only again all positions down load, which can take even under favorable conditions 15 minutes.

Hej,

är inte så kunnig i området men vill ge min vinkel med =).

Köpte mig en Garmin eTrex Legend Cx för att ha en allroundgps. Nöjd med valet då den tål mycket stryk och inte tar för mkt plats.

En fråga, är det värt att uppgradera till friluftskartan pro?

Danne
[Ändrat av macgunde 2007-04-12 kl 01:10]

macgunde; sa:
Köpte mig en Garmin eTrex Legend Cx för att ha en allroundgps. Nöjd med valet då den tål mycket stryk och inte tar för mkt plats.

Testa o släpp den från 122cm höjd ner i cementgolvet 26gånger :)
Industriverren av RPDA'n ska klara det enl,spec..
(sorry, men jag var bara tvungen..)

Men ni som kan det här med GPS'erna.. vad tror ni om mitt fynd?? kan det ha med den långa uppstarten att göra??
(fast det vore ju roligare om RPDA'n är hottad..)

Om man sätter apparaten i djup sömn (som är tänkt, vad jag förstår, om man inte skall använde den på typ flera veckor) så tar uppstarten helt klart längre tid, testade nyss utan klocka och ca 1,5 min gissar jag tog det innan fix men jag fick den uppfattningen att den större delen av denna tid gick till uppstarten av looxen, den uppför sig ung som efter en soft reset

Du borde lyssna med göran på soltek, han har väl sålt några och borde fått lite erfarenhet om detta (men har du tänkt köpa från Tyskland så är han kanske inte så meddelsam :))

Det finns i några tidigare trådar som avhandlar RPDA där, om minnet inte sviker, finns personer som köpt apparaten, får du kontakt med dessa så kanske läget klarnar

Samtidigt skulle det vara lite märkligt att de ruggade looxägare jag haft kontakt med lovordar den snabba fixen och att det skulle vara vissa andra som funkar dåligt

En svag hypotes, kan det vara avsaknad av extern antenningång som snabbar på RPDA:n???

errbe; sa:
(men har du tänkt köpa från Tyskland..klipp)

(finns det några bra ställen att titta på?? ;) )

Det blir N560 Industriverren, velar mellan biffbatteriet med 2gig extra ROMminne eller en plain.. Så man kanske kan spara en bra slant från Tyskland..

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg