Den dagliga fickkniven.

Själv bor jag i Göteborg och arbetar på skola. Jag bär alltid kniv och faktiskt aldrig stött på några problem med det, har till och med tagit fram den på dotterns dagis utan höjda ögonbryn.

Är jag på väg till skogen så bär jag en större mora helt öppet, men då har jag visserligen också gröna byxor som någon påpekade tidigare underlättar. Knivlagen anger ju egentligen bara att bäandet av kniv skall vara motiverat och det känner jag alltid att jag kan göra.
 
Håller med. Vanvettiga tolkningar av knivlagen har man både hört och sett i tryck, men bortsett från något "testfall" har de väl inte gått till domstol? Givetvis synd om den stackare som blivit utsatt för testandet, kanske rentav lite rättsosäkert. Själv har jag alltid kniv i väskan. Tror alla poliser här vet att deras präst bär kniv - men också att hennes tunga är skarp nog att motivera det. De har aldrig frågat. Enda gången jag lämnar den är vid tjänstebesök på öppenvårds- eller rätts- psykiatiska kliniker, där läggs den av i luckan...
 
Ingen fickknivsälskare.....förut...

Fick en liten Fällkniven U2 i julklapp för snart 1,5 år sen och den fick sin chans och tog den....

Den är så liten i sitt hölster att den aldrig blir i vägen vilket andra slidknivar ofta blir sen så dölj den av jackan om man skulle råka ha den på allmän plats.

Den klarar de flest kniv väl kanske inte späntandet av stickor och limpan får man ta i omgångar.....
 

Cannonball

Gäst
Jag bär aldrig kniv på stan eller till vardags om jag inte ska ut i skogen eller fiska, men däremot har jag en mora och en liten led pannlampa från Clas Ohlsson i båda bilarna! Kan ju vara kanon till det mesta!
 
Jag bär aldrig kniv på stan eller till vardags om jag inte ska ut i skogen eller fiska, men däremot har jag en mora och en liten led pannlampa från Clas Ohlsson i båda bilarna! Kan ju vara kanon till det mesta!

Hmm, kniven går att skära med, okej. Pannlampan går att lysa med, okej. Vad är det som gör det till "kanon"?
 
kom precis på att det är lite drygt 3 år sedan jag bar kniv på dagtid, det var ett stort beslut att ge sig ut i världen utan multiverktyg, kniv och andra livsnödvändiga attiraljer som följt mig sedan tonårsben men mitt arbete försvårade den typen av extra utrustning, dessutom tyckte jag att det blev lite fånigt.. jag trodde inte att jag skulle klara mig i vardagen och nu 3 år senare undrar jag varför man bemödar sig att kånka omkring på allt sånt inne i stan.. på kvällar och helger så är jag alltid beknivad beroende på mitt livsval.
 
Haha, idag har jag varit på stan och mött en del irriterade människor. Kan det ha med vädret, dvs högtrycket att göra?

laughing-1.gif


~Paul~

Va?!? Goa Götlabörgare gone bad, världens undergång är nära, sanna mina ord. Vilka ska dra alla värdelösa ordvitsar i framtiden?

Funkar det att tvinga fram några under fickknivshot??
 
Va?!? Goa Götlabörgare gone bad, världens undergång är nära, sanna mina ord. Vilka ska dra alla värdelösa ordvitsar i framtiden?

Funkar det att tvinga fram några under fickknivshot??
Haha, den goa gubben finns nog inte längre. Klimatet har blivit avsevärt hårdare på sistone. Jag säger inte vad jag tror det beror på. Det är bara att gissa ;).

Några ordvitsar? Hmm...

Har dock en rolig och sann historia.

Det satt en stockholmare på restaurang Älvan i Göteborg. Restaurangen ligger intill Göta Älvs utlopp och byggnadsnumret är 11.

Han klagade länge på den felaktiga stavningen. Först efter några öl och en del snapsar så började han hajja ;).

~Paul~
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
dePaul Vad är din dagliga laddning? Utrustning allmänt 273
Nirrebosse Skruvmejsel på minsta fickkniven. Utrustning allmänt 43

Liknande trådar