1kocken; sa:.....Jag tycker också att det är direkt osmakligt med praktiska skytteformer som liknar militära och polisiära tjänsteskjutningar något som är på är på uppsving inom pistolskyttevärlden.....
.....Jag tror inte att jag genom mitt inlägg här kommer att få ett stopp av ”vapenförsäljningen” på Teknikmagasinet, hindra pistolskyttar från att hamstra trubbnosiga pistoler eller alla Sveriges seriösa pistolskyttar att ta avstånd från praktiskt skytte....
Jag skall inte säga så mycket om bruk av soft air vapen i combatsport. Det har jag ingen erfarenhet av. Jag tycker dock att det verkar litet olustigt att sikta på folk med något som i alla fall rätt långt påminner om ett riktigt vapen.
Det jag reagerade på är att du påstår att praktiskt skytte skulle vara osmakligt och att folk som sysslar med praktiskt skytte inte skulle vara seriösa pistolskyttar. Varvör skulle praktiska skyttar vara mindre seriösa än andra pistolskyttar?
Det du kallar för seriöst pistolskytte är ju ingenting annat än en simulerad pistolduell. Att en duell skulle vara mindre osmaklig än militärt eller polisiärt pistolskytte förstår jag inte.
Inom praktiskt skytte är man dessutom petnoga med säkerheten, något som det tyvärr slarvas med en hel del inom det traditionella "seriösa" pistolskyttet.
Jag har flera gånger sett utövare av traditionellt "seriöst" pistolskytte hantera sitt vapen på ett sätt som får håret att resa sig på en som sysslat med praktiskt skytte.