Shultze; sa:Straylight. Det är inte bara smygandet det handlar om. Det är med stor förhoppning om att fallet är annorlunda som jag utgår ifrån att du förstår detta och i ditt inlägg försöker vara sarkastisk.
Det inskränkta tänkandet bland flera medlemmar på Utsidan.se är stor. Varför? Ingen aning. Att det skall vara så fruktansvärt svårt att inse att vi i Sverige har något som kallas valfrihet. Det är helt upp till var och en att delta eller inte delta i t.ex. en aktivitet, ingen tvingas med på något sätt, du behöver inte om du är rädd för att testa nya saker o.s.v.
Det är dock även fritt att delta i diskussioner och kanske propagera mot något, såsom du här gör. Dock ser jag ingen saklighet eller något argument i ditt inlägg.
Om jag skulle skriva liknande, t.ex. "om ni nu måste åka längdskidor, kan ni då inte göra det utan stavar" i en skidtråd skulle folk tycka att jag var helt dum i huvudet, och jag kan garantera att folk undrar även om du har alla skruvar på rätt ställe efter ditt inlägg här. Det är inte lätt att veta allting om något man inte känner till men det du skriver bevisar att du antingen inte läst tidigare inlägg i tråden eller att du inte förstått de, i båda fallen är det ganska tråkigt.
Det finns säkerligen folk som spelar airsoft där det inte bör spelas. Liksom det finns folk som kör MTB på ställen där det av olika anledningar är förbjudet. Folk kör även mot rött ljus ibland, det är t.o.m. olagligt. Dock spelas de flesta seriösa spel och de spel jag varit med om på privatägda områden som tillhör diverse företag/butiker inom verksamheten. Det framgår enligt mig ganska tydligt i och med snacket om ganska komplexa skyttegravar som står att läsa i tidigare inlägg, men det krävs ju så klart att man läser detta för att få reda på den informationen.
- John
Klockrent inlägg