• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Combatsporter

Guest

Gäst
Håller med om att tråden bör stängas, folk har sagt sitt och ingen ville diskutera airsoft.

Att jag tycker att världen är så full av skit att man kan släppa alla hämningar är fel. Jag tycker att världen är full av skit. Flera multinationella företag, världsledande politiker och det gå-över-lik-system som västvärlden styr jorden genom är direkta hot mot miljön och människor som lever på vår planet.
Jag anser dock inte att man "släpper alla hämningar" genom att spela airsoft, men som sagt, eftersom ingen vill diskutera airsoft som sport/aktivitet utan hellre tar upp vapenstatistik och liknande kan tråden gott stängas.

Mailet då? Anledningen till att jag via Utsidan.se skickade ett mail istället för att skriva samma sak direkt i tråden var för att det INTE hörde hemma där då det handlar om politik och min ståndpunkt i politiska frågor. Uppenbarligen hörde politik plötsligt hemma på Utsidan.se trots allt då mailet ändå hamnade här.

Men som sagt, jag bockar av bevakningen på den här tråden, folk var inte öppensinnade nog att föra en normal diskussion. Tråden är förhållandevis stor men de ända vettiga svaren på min inledande fråga kan räknas på en hand. Sorgligt.

- Shultze
 
Framför allt du Schultze som gjort en samling sorgliga politiska inlägg. Flertalet andra har avstått från att bemöta ditt skitprat om GTB-kravallerna etc.
 
Krig som tävlingsform

är kanske inte så rumsrent, eller?

Tänk på de varianter som t.o.m. har rasistiska (svarta mot vita) och segregerande (offra de som är "mindre" värda) inslag?

Är den vita kung som offrar en svart bonde för att komma i bättre läge mer värd än den grönklädda yngling som skjuter en färgampull på sin kompis?

Nej, förbjud schack!