Aminida; sa:alven; sa:Aminida; sa:Har ännu aldrig vandrat med min man, men när jag gör det så får nog han bära 30kg och jag 10kg om det ska bli någorlunda rättvist. Visserligen är jag stark, men han har ju kondis för ett helt fotbollslag.
Man behöver ju inte ha 40 kilo med sig.... Jag ska ut och vandra med min hustru nästa vecka, vi har en startvikt på ca 7,5 kg (hon) resp 8,5 kg (jag), då räknar jag även in kläderna på kroppen. Till detta kommer maten (som jag håller på att torka, så jag vet inte vad den väger ännu, kanske runt 8 kg, lite lyxar vi till det), som hamnar på min rygg. Allt eftersom maten blir uppäten så kommer köksgrejerna (totalt 905 g) att hamna i min ryggsäck. Vi lär väl hamna en bit över 20 kilo för båda två, detta för en 8-dagars vandring med tält...
Ja nää det klart, men jag har ju aldrig vandrat, därför vet jag inte vad min/vår packning väger. Jag bara drog till med nåt. Vad jag menar är att han måste bära det mesta om det ska bli någorlunda jämlikt. Och han kommer inte att klaga, bära tunga saker är det bästa han vet! (Hjälpa folk att flytta är rena julafton för honom.)
Det principiella i detta håller jag med om, och det stämmer ju in med NUIs fördelning ovan. "Av var och en efter förmåga till var och en efter behov" -- fungerar även här