För det första, det rör sig inte om "två klagomål". Jag skulle kunna redovisa alla inlägg som rapporterats och de varningar som givits under åren så skulle ni nog få en förståelse varför jag fick nog, men tycker inte det är rätt att diskutera specifika medlemsärenden publikt i sådan detalj.
Han är välkommen att maila mig och diskutera den här saken. Han har ju min epostadress sedan tidigare diskussioner vi haft, efter olika överträdelser, den tidigare avstängningen etc. Det är ingen avstängning på livstid, däremot tillsvidare - men jag är inte omöjlig. Men då vill jag ha en direkt dialog, inte via ombud i ett offentligt forum...
Jag har inte hört av honom sedan jag stängde kontot - förutom ett mail till redaktionen (efter att han blivit avstängd) där det rapporterades ett PM han fått som var olämpligt formulerat och kanske anledningen till att han själv använde så olämpliga ord till en annan medlem. Dock var det tyvärr redan raderat då och jag hade inte tiden att rota i databasbackuper. En annans övertramp ursäktar dock inte egna, speciellt som man redan dragit på sig själv mer än en handfull varningar för sådant tidigare.