Jag har bara använt Hilleberg (och föregångaren från Caravan) eftersom mina föräldrar var kvalitetsknarkare och bara köpte det dyraste och bästa som fanns på marknaden och de tälten har hållit ganska länge. Jo, de hade några fjällräventält innan men då var jag ganska liten. Det enda jag har att bidra med till Hillebergsektens försvar är den gången vi låg i full storm i en vik i Nordnorge och såg tält efter tält blåsa sönder (alltså på riktigt, de var bara trasor) och folk satte sig i sina bilar och sov, medan våra tält (ett Keron som jag fortfarande använder ibland, och den där föregångaren) nästan låg ned efter marken men höll. Men jag har ingen aning om vad de hade för tält och vad jag egentligen jämför med. Och det är faktiskt hela 35 år sedan.
Nu har jag köpt ett Bergans. Jag tror att jag överlever faktiskt. Men jag tror (halleluja!) fortfarande att Hilleberg har bäst kvalitet, lite overkill i vissa fall bara.
Nu har jag köpt ett Bergans. Jag tror att jag överlever faktiskt. Men jag tror (halleluja!) fortfarande att Hilleberg har bäst kvalitet, lite overkill i vissa fall bara.