Så regeln kanske, mer fullständigt, blir: Om du har en kniv som är slipad för att snida och tälja med ska du inte använda den till att hugga.
Eller?
Som depaul redan sagt; det är det ingen som har sagt emot. Men varifrån får du alla regler?
Så regeln kanske, mer fullständigt, blir: Om du har en kniv som är slipad för att snida och tälja med ska du inte använda den till att hugga.
Eller?
Jag. Men du behöver inte vara otrevlig bara för det. Så länge jag betalat för den med ärligt förtjänade pengar så tycker jag att jag kan använda den som jag vill.Men ursäkta. Vem skulle kunna vara så in i h...... dum i huvudet och använda en 15 cm kniv till att hugga med?
Haha. Du behöver inte ta det personligt.Jag. Men du behöver inte vara otrevlig bara för det. Så länge jag betalat för den med ärligt förtjänade pengar så tycker jag att jag kan använda den som jag vill.
Det är en sketen kniv vi pratar om. Man får ok såna för några tior. Gör inget om den går sönder eller blir helt genomfärgad när man blandar i färgburken med den
Ni som alltid använder rätt don för rätt sak, är ni säkra på att ni verkligen kan använda er momentnyckel rätt? När fick ni den kalibrerad senast? Man är olika noga med olika saker.
det finns folk som slår i spik med skon, skruvar med bordskniven och hackar med sin kniv.. var och en blir saliga i sin tro och man får väl göra som man vill bara det fungerar.. jag personligen är en stor vän av att använda rätt verktyg till rätt uppgift, om inget annat för att inte förolämpa konstruktören..
Ni som alltid använder rätt don för rätt sak, är ni säkra på att ni verkligen kan använda er momentnyckel rätt? När fick ni den kalibrerad senast? Man är olika noga med olika saker.
du förutsätter att alla som är noga med att använda rätt verktyg till rätt uppgift har en momentnyckel..
Men ursäkta. Vem skulle kunna vara så in i h...... dum i huvudet och använda en 15 cm kniv till att hugga med?
Det fattar du väl att vi som hävdar att vissa knivar är mycket lämpliga till att hugga med inte menar den här typen av knivar eller?!? Självklart förstår även en femåring att en kniv med 15 cm bladlängd och därunder endast lämpar sig till skärande uppgifter.
~Paul~
Men ursäkta. Vem skulle kunna vara så in i h...... dum i huvudet och använda en 15 cm kniv till att hugga med?
~Paul~
När och där jag växte upp var det vanligt att vi små-grabbar fick våra första små scoutknivar i ganska låg ålder. Jag kommer inte ihåg säkert, men jag har bestämt för mig att jag hade min egen kniv redan innan jag började lekis.
Det fanns ingen som helst dramatik i detta, att vi helt fritt kunde disponera varsin kniv, dock fick vi klara och stränga order om hur dom skulle användas.
-tälj bort ifrån dig
-tälj aldrig mot någon annan
-spring eller gå aldrig med kniven framme
-lägg inte ifrån dig kniven hur och var som helst
och det intressantaste ur det här inläggets perspektiv:
-hugg aldrig med kniven
God morgon. Ingen fara, så lättstött är jag inte. Det är nyårsafton idag så vi skall vara snälla mot varandra och "kramas i trafiken" . Därför ber jag om ursäkt om jag sårat dig eller någon annan med min något sträva ton!Sorry för det där med tråd-traschandet, det var mest en överreaktion.
jag är ap-trött men jag hoppas du förstår vad jag skrev.
god natt!