Jag tror det där kan gå bra. Många studenter jag vet har lagt timmar om dan på att spela tv-spel och titta på tv. Andra har kombinerat studierna med elitidrott. Ytterligare andra har varit på krogen flera kvällar i vackan. All tid går inte åt till studier. Fördelen med bil är att du kan ha grejera samlade. Får du tag på en motorvärmarstolpe kan saker torka dagtid i bilen. Mat går att laga i närheten av bilen så slipper du bära köksutrustningen. Du får plats med ett tvålågigt gaskök med stabil påfyllbar tub. Billigt och drygt. En rejäl gammal bil som en Volvo 945, 745 har ligglängd med fällt baksäte. I med en skumgummimadrass, kliv in i dockningen från bakdörren. Tona rutorna mörka och häng ett tyg för insyn vid framsätet. En rejäl gammal takbox rymmer 1/3 kubik ved och murikapanna samt kokkastrull och kaffepannan. Inget tråkigt sot i bilen. Har bilen dragkrok så kan du ha cykeln i en cykelhållare. Vips kan bilen stå parkerad utanför stan.
Mestadels kanske du tar tältet och ett gott liggunderlag och vandrar iväg 5-15 min från bilen då du är mätt och det är dags att sova. Har du råd så köp 2 sovsäckar så du kan altinera med torkningen. Vet inte hur uppsalavädret är riktigt men antar att sept-början nov är en fin tid, följt av råkall sennovember och december. Sen följer mellansvensk vinter med lite snö och minusgrader. Lite kallt men torrare och renare, sen kommer vår och ljus. Du kommer ju bli rutinerad så nog tror jag du ganska snart har koll på hur du klarar dig bäst i olika väder. Enligt mig är det oftare fint utomhusväder än katastofväder!
Göran kropp bodde i ett grustag och även om han inte studerade så hade även han grejer som upptog hans tid.
Även människor utan medel och med taskiga livsöden genomför detta sätt att leva.
Bosse
Mestadels kanske du tar tältet och ett gott liggunderlag och vandrar iväg 5-15 min från bilen då du är mätt och det är dags att sova. Har du råd så köp 2 sovsäckar så du kan altinera med torkningen. Vet inte hur uppsalavädret är riktigt men antar att sept-början nov är en fin tid, följt av råkall sennovember och december. Sen följer mellansvensk vinter med lite snö och minusgrader. Lite kallt men torrare och renare, sen kommer vår och ljus. Du kommer ju bli rutinerad så nog tror jag du ganska snart har koll på hur du klarar dig bäst i olika väder. Enligt mig är det oftare fint utomhusväder än katastofväder!
Göran kropp bodde i ett grustag och även om han inte studerade så hade även han grejer som upptog hans tid.
Även människor utan medel och med taskiga livsöden genomför detta sätt att leva.
Bosse