intressant. hur fortsätter FB debatten? det är förstagången som jag ser att huvudpersonen för detta ämne överhuvudtaget svarar .
Det blev ett par inlägg idag också. Tyvärr inget från Johan.
Tommy Gustafsson Ok Magnus du sitter inne med all fakta, du måste alltså ha varit med på Johans resor och följt honom in i detalj eftersom du "vet" precis hur allt ligger till?! Eller har du läst "sanningsmagasinens" artiklar/trådar och tar dig sen friheten att sprida påståenden omkring dig under rubriken "sanningen"?! Jag har egentligen ingen anledning att svara åt Johan men jag reagerar på den småaktiga, avundsjuka och så jävla trista attityden som ett litet fåtal gett uttryck för i samband med att Johan med glädje berättar om en utnämning han fått av Explorers Club. Slutligen, som jag ser det har Johan ingen som helst skyldighet att besvara påståenden/påhopp från ngn självutnämnd obskyr förening/sammanslutning kallad "Äventyrssverige" ! Johan stå på dig, gör din grej och skit i det lilla fåtal typer som tycker sig stå över dig eller andra ifråga om vad som är rätt eller fel! Grattis och lycka till!
6 hours ago · Like · 1
Magnus Hedström Alla fakta sitter jag såklart inte inne med. Men jag är nog mer påläst än gemene man eftersom jag följt expeditionen och granskningen av Johans äventyr. Jag var med på Elbrus 2005 då Johan åkte lift både upp och ner på berget medan vi andra gick. Du argumenterar för sanningen. Vilket är korrekt tror Du, 40 eller 120 länder? Och menar Du att han inte flygit minst 15 gånger mellan nord och sydpolen? Eller tror Du på fullaste allvar att han cyklat 50 mil vissa dagar? Och tycker Du att det är rätt att säga att man ska ta sig fram med endast naturens krafter och sedan flyga och åka bil och i samma veva presentera ett bildmaterial där man cyklar upp och ner för en och samma backe samt försöker lura sin publik med en spektakulär bild från Kina och säga att man haft en tuff cykeldag i Bolivia? Jag vet inte mycket om Explorers Club men det är nog ingen vild gissning att anta att de är förda bakom ljuset här. Hur det ligger till med det ser jag dock som mindre intressant. Det som däremot är intressant är vad Johan haft för sig på pole2pole och under tidigare expeditioner. För som det verkar har han inte varit ärlig mot sponsorer, media, kompisar och andra äventyrsintresserade.
3 minutes ago · Edited · Like