Anklagelser om fusk mot Johan Ernst Nilson

Manga laender ar val inget konstigt. Jag har gjort expeditioner i 313 laender. Tex:

· Grekiska sol-expeditionen 1999. Sverige-Grekland-Sverige. Tre lander.
· Norsksvenska superexpeditionen 1987: Sverige-Norge-Sverige-Norge-Sverige-Norge-Sverige-Norge-Sverige. Jag sprang fram och tillbaka over gransen massor av ganger vilket gor mig till superexplorer. Nio lander.

12 lander under endast dessa expeditioner. Alltsa inga problem for JEN att upptacka 142 st.
 
Jag förstår att folk blir förbannade och jag tycker inte det är fel att försöka gräva fram sanningen. Speciellt som så många journalister inte gör det. I det här fallet Outside undantaget.

For att vara allvarliga (till skillnad fran mitt inlagg ovan) sa beror det nog pa att JEN inte ar en kandis. Han ar ingen - och kommer aldrig bli - en Goeran Kropp. Hade han varit en G.K sa hade nog media nappat. Han ar nog mest kand bland sina Facebookvanner.

Dock hoppas jag verkligen att denna trad utvecklas. Jag vill ha klarhet. Jag laser bland annat dina inlagg, Magnus, samt Jannes med stort intresse.
 
Du har just varit i fler länder än det finns

Nyvaken haer och kan inte avgoera om du skamtar aprilo med mig eller inte. Om inte, las allt jag skrivit sa forstar du nog att jag bara gjorde en skamtsam kalkyl over hur JEN troligen raknat sina lander.

Men du skamtar nog bara med mig och jag ar for trott for att se din ironi. :)

Okej, lat traden blir serios igen!
 
wikipedia

På wikipedia är det stor skillnad mellan den engelska och den svenska sidan om Nilson. T.ex. finns inte avsnittet om kritik med på den engelska. Om man hade tid och ork så skulle den engelska må bra av en nyansering. En länk till outsides artikel vore kanske inte heller fel.
 
Det vore väl bra om Outside gör en uppföljning av sin tidigare artikel nu när hans projekt är avslutat. Vet någon om det är på gång?
 
Det vore väl bra om Outside gör en uppföljning av sin tidigare artikel nu när hans projekt är avslutat. Vet någon om det är på gång?

Ja alltså de ska ha gjort en avslutande artikel om expeditionen i novembernumret. Någon som vet om det blev så och vad det i så fall stod där? De skulle försöka reda ut frågan: ”Vad har han egentligen hållit på med?”

Källa:
http://outsideonline.se/2012/09/04/johan-ernst-nilsson-ar-klar-med-pole2pole/
 
Det går bra nu....

johanernst
New board member at The Explorers Club! "Johan represents the next generation of Explorers for the 21st Century. He is on the cutting edge of Exploration and the dissemination of knowledge through his many firsts and his outreach to youth and the public. As Co-Chair of the Explorers Club Student Committee, His mission is to inspire youth and the public to get outdoors and explore. As a Director of The Explorers Club, I truly believe we need a new generation of spokespeople for the natural world and exploration, and Johan is a new leading voice." / Explorers Club. "Mark Fowler - Board of Directors
 
OM den nya generationen kännetecknas av att de ljuger så tycker jag bättre om den gamla. De dog i stil iallafall.
 
Är Explorer´s Club nån Facebook-klubb eller något mer seriöst? Om seriöst så är det ju lite skandalvarning.
 
silwerarrow, har du någon källa till det där? Sökning på delar ur citatet returnerar endast ditt eget inlägg. /Mats

Källan är Facebook (jag har tagit bort alla inlägg som inte är relevanta):

Johan Ernst Nilson
New board member at The Explorers Club!

"Johan represents the next generation of Explorers for the 21st Century. He is on the cutting edge of Exploration and the dissemination of knowledge through his many firsts and his outreach to youth and the public. As Co-Chair of the Explorers Club Student Committee, His mission is to inspire youth and the public to get outdoors and explore. As a Director of The Explorers Club, I truly believe we need a new generation of spokespeople for the natural world and exploration, and Johan is a new leading voice."
/ Explorers Club.
"Mark Fowler - Board of Directors

Like · · Share · 2 hours ago ·
80 people like this.

Lars Bengtsson "Cutting Edge of Exploration" - men en foljebil som bar dina prylar, med guider, strackor i flygplan och annat trams? Hur gar det ihop..? Lol.
about an hour ago · Edited · Like

Johan Ernst Nilson Lars; jag har rest runt världen i 20 år och ingenstans under P2P, som är en av resorna som du refererar till, har jag sagt att jag inte hade följe bil ibland. Under 4-5 av 18 månader hade vi film team. Gällande guider så hade jag inga guider utan andra team medlemmar som aldrig hade vart på varken Nord eller Sydpolen.
about an hour ago via mobile · Like · 2

Lars Bengtsson Tack for svar! Du far garna reda ut fragetecknen i traden pa utsidan.se! Jetski over Atlanten t ex. Jag har uppgifter om att du jobbade pa foljebaten en tid, innan du blev kickad, inte att du korde den sjalv. Ar det sant?
about an hour ago · Like

Johan Ernst Nilson Jetski över Atlanten? Jag var film producent för Nat Geo under sex månader där jag producerade en film om en kille som försökte åka över men aldrig lyckades. Om det är det du refererar till? Läs gärna på www.johanernst.com. om du undrar något alternativt maila mig. Hoppas allt är bra / J
www.johanernst.com
about an hour ago via mobile · Like

Lars Bengtsson Na, jag tanker inte maila dig. Det ar battre du gar ut offentligt och reder ut alla fragetecken. Det ar du skyldig aventyrssverige. Skapa en profil och svara pa allt i denna trad: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=69410 Hoppas allt ar bra med dig med.

Anklagelser om fusk mot Johan Ernst Nilson - Forum - Utsidan
www.utsidan.se
Anklagelser om fusk mot Johan Ernst Nilson Expeditioner
about an hour ago · Unlike · 2

Robert Swartling Lars, med ditt raljerande "lol" är du bara nedlåtande och inte särskilt trovärdig i ditt sk. quest for truth. Polemiken haltar och syftet lika så. Tyvärr framstår det mer som avundsjuka och som om Johan Ernst inte följer den svenska jantelagen. Jag säger stort grattis till en välförtjänt utnämning! Tänk om fler svenska äventyrare vore lika äventyrliga som dig.
53 minutes ago via mobile · Like · 1

Lars Bengtsson Robert: Som det sa fint heter. Skjut inte budbararen.
44 minutes ago · Like

Robert Swartling Varför agerar du budbärare, undrar jag?
43 minutes ago via mobile · Like

Mårten Knutsson Lars Bengtsson. Vad är det här för larv? Menar du att The Explorers Club inte skulle ha någon koll överhuvudtaget? Och vadå budbäraren? Det är ju ditt budskap du levererar. Lägg din energi på dina egna mål istället för att tjafsa med andra.
42 minutes ago via mobile · Like

Lars Bengtsson Darfor: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=69410

Anklagelser om fusk mot Johan Ernst Nilson - Forum - Utsidan
www.utsidan.se
Anklagelser om fusk mot Johan Ernst Nilson Expeditioner
42 minutes ago · Like

Mårten Knutsson Besök Flashback och ägna resten av ditt liv åt skvaller och spekulationer, vetja!
40 minutes ago via mobile · Like

Magnus Hedström Robert Swartling och Mårten Knutsson. Ta och läs tråden på utsidan så bör Ni greppa vad det är för ett luftprojekt det handlar om. Det är möjligt att det finns några faktafel i den som Johan kan haka upp sig på. Men det finns säkert 200 fakta som pekar mot att The Explorers Club inte har det minsta koll i det här fallet. Och det är väl inte fel att Johan försöker reda ut dem när äventyrssverige undrar vad tusan han hållit på med under den här expeditionen.
36 minutes ago · Like
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
xtrem Mot Alla Odds vs Ingen Grenser Expeditioner 27
segler bästa bilväg mot grekland, följa med? Expeditioner 1
dhillon Mot Asien Expeditioner 10

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg