Amerikansk skruvmejsel för ryggan

Trist att du ännu inte fattat frågan, till vad, konkret, för det är den, ser fram mot din fullförklarande varför just denna prylen är suverän. Tills den bemärkningen med substans kommer, så förblir min fråga till vad?
gor tur

En grej som kostar bara några kottar... är väl bara att beställa! Hade den kostat en nolla mer förstår jag din fråga! Köp och prova, den är ju billigare än lunchen kostar...

Sen kan du lämna en rencention här på utsidan!

P.S.
Har sett något liknande mejsel men i Titan

Mvh troswe

Senast ändrad:
Haha sicket liv - han skall köpa en skruvmejsel me bits.

Liten compact grej - bestycka den med bits sen som du kan öppna upp all din utrustning med.

Iaf jag kör me bitssatser och multitänger - har ju hänt att man fått skruva ned fiskerullar,gpser,mobiler och så.

Har inte på något sätt klankat ner på dig som person. Jag har däremot sågat en skruvmejsel i plast för 60-70 bagis. Eftersom mina erfarenheter säger mig att den inte håller. Men som jag tidigare skrev, köp och prova. Överbevisa mig gärna angående kvalitet!

;)
Min kommentar var på intet sätt riktad till dig Martin.
Vi ska prata om det denna tråd är ämnad till, nämligen en skruvmejsel i plast designad för amerikanska armén, och ditt bidrag (tycker jag) är konstruktivt.

Anledningen till att jag kikar på denna pryl är att jag testat en hel del grejer tillverkade för amerikanskt armébruk som t ex tarps, enmanstält, sovsäckar och mini-LED-lampor.
Det mesta har hållit mycket hög kvalité och till ett relativt lågt pris. (Tråkigt nog måste man ju numera alltid betala momsen på varor köpta utanför EU vilket blir rätt dyrt i slutändan tillsammans med frakten.) Man snackar definitivt inte ultralåg vikt när det gäller dessa grejer,
De som använt militär materiel vet att vikt inte är prio ett, och jag har verkligen uppskattat det man får i stället som slitstyrka, pålitliga funktioner och härligt starka material och kvalité i alla detaljer.
Så när jag hittar en ny "militärpryl" från USA blir jag alltid intresserad och jag tror att denna mejsel kan vara bättre än man tror. Och håller den samma kvalitet som andra liknande små produkter, så är den värd sitt pris. (För mig.)
Återstår som ni skriver att testa det för den billiga slanten.
Återkommer sedan med en liten betraktelse runt detta.

Avslutningsvis:

Citat:
"En onödig, plastig pryl är just det, en onödig plastig pryl. Till vad måste vi ständigt fråga oss i friluftslivet och uppenbart börjar inte alla i den änden. Må de bära det! Skönt att kunna lastat ut massvis av det som inte behövs i friluftslivet."

Javisst - kanske det Seobserver - men varför denna utdömande och tillrättavisande ton direkt i denna tråd? (Och i många andra)
- Onödig plastig pryl, kanske för dig. (!)
- Vilka är "vi" som frågar "oss" i friluftslivet...? Det är du ensam, eller hur?
- Måste "alla" börja i samma ände på ett visst sätt eller efter en speciell världsordning?
- Må de bära det! (Låter som att "de" ska brinna i helvetet...)

Kliv ned från din höga observationspost och sluta bedöma oss hela tiden !!!!!!

;)

Citat:
"En onödig, plastig pryl är just det, en onödig plastig pryl. Till vad måste vi ständigt fråga oss i friluftslivet och uppenbart börjar inte alla i den änden. Må de bära det! Skönt att kunna lastat ut massvis av det som inte behövs i friluftslivet."

Javisst - kanske det Seobserver - men varför denna utdömande och tillrättavisande ton direkt i denna tråd? (Och i många andra)
- Onödig plastig pryl, kanske för dig. (!)
- Vilka är "vi" som frågar "oss" i friluftslivet...? Det är du ensam, eller hur?
- Måste "alla" börja i samma ände på ett visst sätt eller efter en speciell världsordning?
- Må de bära det! (Låter som att "de" ska brinna i helvetet...)

Kliv ned från din höga observationspost och sluta bedöma oss hela tiden !!!!!!

Bra rutet!

När det gäller utformningen av mejseln ser jag en brist, i alla fall om man skulle komplettera med några större bits, typ PH2.
Diameterna på handtaget ser ut att vara i samma storleksordning som en penna. Det gör att vridmomentetet blir väldigt lågt och det blir svårt att dra i en skruv som kräver lite mer kraft, t.ex. till en skidbindning. Men till mer finlir fungerar den säkert ypperligt!

/ Morgan

Har inga höga hästar men fortfarande har till vad inte besvarats alls.
Däremot fler påhopp mot mig.
Håll dig till din fina plastmoj, var avser du bära behövliga bits till moderna och reella, rejäla skruvar i friluftslivet? T e x till skridsko och skidbindingar.
go tur

Åkej då, Seobserver.
En liten skruvmejsel med bits används för det mesta till att skruva fast skruvar som har lossnat,
och detta ska även denna användas till.

Friluftslivet ser olika ut för olika människor. En del vandrar ultralätta från plats till plats,medan andra förflyttar sig med basläger innehållande utrustning som har rätt många skruvar. Jag bär ibland på ryggen, ibland i kanot, ibland lastat i en bil. Självklart har bilen sina egna verktyg men ingen extra liten bitsmejsel till lägsta vikt för ryggan. I alla fall inte just nu.
Sen spelar det mindre roll om det är en konstruktion i plast eller något annat lätt.
Amerikanerna är duktiga på stark plast. Därav mitt intresse i denna moj.

Påhoppen i detta sammanhang gäller ton och attityd, men om du vill kan vi
ta detta via meddelanden istället, för att inte tråka ut andra här på detta
utmärkta forum.

Jag bär alltid med mig kompakt skruvmejsel och har använt den frekvent till bl.a. fiskerullar som börjat kärva i fält (ganska små skruvar) & vandrarstavar med snap-lock (skruvar som lossnat). Tycker dock att produkten som TS visade på bild var som tidigare påpekats plastig (och onödigt lång).

Bara att du vänjer dig...

Erfarenhetsmässigt brukar billiga bitsar vara av dålig kvalitet (går bitar ur dem/håller inte formen). Är bitsarna av dålig kvalitet finns det ju bättre att köpa i många butiker. Du kan ju även köpa till bitsar av annan storlek.

Är det just skaftet du är intresserad utav är det ju bara att lägga ut den lilla pengen.
Har ingen aning om hur kvaliteten på skaftet är, men å andra sidan är dess diameter så liten att du inte kan vrida speciellt hårt.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg