Min kommentar var på intet sätt riktad till dig Martin.
Vi ska prata om det denna tråd är ämnad till, nämligen en skruvmejsel i plast designad för amerikanska armén, och ditt bidrag (tycker jag) är konstruktivt.
Anledningen till att jag kikar på denna pryl är att jag testat en hel del grejer tillverkade för amerikanskt armébruk som t ex tarps, enmanstält, sovsäckar och mini-LED-lampor.
Det mesta har hållit mycket hög kvalité och till ett relativt lågt pris. (Tråkigt nog måste man ju numera alltid betala momsen på varor köpta utanför EU vilket blir rätt dyrt i slutändan tillsammans med frakten.) Man snackar definitivt inte ultralåg vikt när det gäller dessa grejer,
De som använt militär materiel vet att vikt inte är prio ett, och jag har verkligen uppskattat det man får i stället som slitstyrka, pålitliga funktioner och härligt starka material och kvalité i alla detaljer.
Så när jag hittar en ny "militärpryl" från USA blir jag alltid intresserad och jag tror att denna mejsel kan vara bättre än man tror. Och håller den samma kvalitet som andra liknande små produkter, så är den värd sitt pris. (För mig.)
Återstår som ni skriver att testa det för den billiga slanten.
Återkommer sedan med en liten betraktelse runt detta.
Avslutningsvis:
Citat:
"En onödig, plastig pryl är just det, en onödig plastig pryl. Till vad måste vi ständigt fråga oss i friluftslivet och uppenbart börjar inte alla i den änden. Må de bära det! Skönt att kunna lastat ut massvis av det som inte behövs i friluftslivet."
Javisst - kanske det Seobserver - men varför denna utdömande och tillrättavisande ton direkt i denna tråd? (Och i många andra)
- Onödig plastig pryl, kanske för dig. (!)
- Vilka är "vi" som frågar "oss" i friluftslivet...? Det är du ensam, eller hur?
- Måste "alla" börja i samma ände på ett visst sätt eller efter en speciell världsordning?
- Må de bära det! (Låter som att "de" ska brinna i helvetet...)
Kliv ned från din höga observationspost och sluta bedöma oss hela tiden !!!!!!