Möjligen kan folk tillämpa "skjut, gräv, tig" på jagande gubbar i grannskapet några veckor före jakten så att de känner sig trygga i skogen.
(är det här man ska klämma in en smilis?)
(är det här man ska klämma in en smilis?)
Jag vet att du har mycket låga tankar om kriminella djurrättsaktivister, men är inte den beskyllningen lite av ett långskott? Jag menar, är det inte mer sannolikt att det är iranska armén som skaffar sig vapen sedan Nordkorea rusat ifrån i kärnvapenracet?mellpat; sa:Fast dessa aktuella fall handlar kanske om att kriminella, t ex djurrättsaktivister, överfallit och dödat jägare på deras pass för att komma åt vapen.
Tycker det tyder på bra träning på skjutbananKLAGER; sa:Denna vecka startade älgjakten i Södra Sverige, och hittills är 3st funna dödade i samband med jakten (en i Känred och två st i närheten av Åmål). Det skjuts ju snart lika många människor som jakthundar! Men än så länge verkar de nöja sig med att skjuta andra jägare, men det beror nog främst på att allmänheten har vett att hålla sig inomhus.
Det skulle man isåfall kunna se lätt.mellpat; sa:Fast dessa aktuella fall handlar kanske om att kriminella, t ex djurrättsaktivister, överfallit och dödat jägare på deras pass för att komma åt vapen.
RamboRambo; sa:Det skulle man isåfall kunna se lätt.mellpat; sa:Fast dessa aktuella fall handlar kanske om att kriminella, t ex djurrättsaktivister, överfallit och dödat jägare på deras pass för att komma åt vapen.
Avtryck efter en wokpanna i bakhuvudet syns ganska väl.
RamboRambo; sa:Det skulle man isåfall kunna se lätt.mellpat; sa:Fast dessa aktuella fall handlar kanske om att kriminella, t ex djurrättsaktivister, överfallit och dödat jägare på deras pass för att komma åt vapen.
Icke då!öringen; sa:RamboRambo; sa:Det skulle man isåfall kunna se lätt.mellpat; sa:Fast dessa aktuella fall handlar kanske om att kriminella, t ex djurrättsaktivister, överfallit och dödat jägare på deras pass för att komma åt vapen.
Och jag som trodde ni var en och samma person
Du har väl skottsäkra pansarglas?Zeeke; sa:Min lilla koja är omringad av tre jakttorn.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Älgjakten närmar sig :) | Jakt | 99 | ||
Minskad avskjutning under älgjakten 2019 | Jakt | 12 | ||
Jägare skjuter ihjäl kor och hästar som de tror är vildsvin | Jakt | 44 |