5 dagar ensam och hungrig i naturen.

Han menar antagligen bl.a. symptomen för hunger som beskrivs i boken. Det står att man upplever allvarliga matfantasier efter några dagar; det är bullshit! Jag får allvarliga matfantasier av nästintill halllucinatorisk natur efter några timmar utan mat, ofta redan på väg ut i naturen..

Per
 
Han menar antagligen bl.a. symptomen för hunger som beskrivs i boken. Det står att man upplever allvarliga matfantasier efter några dagar; det är bullshit! Jag får allvarliga matfantasier av nästintill halllucinatorisk natur efter några timmar utan mat, ofta redan på väg ut i naturen..

Per

är det bullshit för att du inte upplever det så.. jag får aldrig mathallucinationer, jag vet folk som har det på jobbet mest jämt, jag vet folk så får det på överlevnadsövningar just efter ett par dagar.. det vanligaste är nog just efter ett par dagar.. strunt samma, det är knappast felaktigt eller direkt livsfarligt, dock finns det skillnader per individ..
 
[Patric, jag är precis lika nyfiken som du på Fredriks förklaring, och ber ödmjukast om uräskt för utebliven smiley i mitt förra inlägg]
 
Lite

lätt provokativt Fredrik att skåpa ut våra överlevnadsböcker så där lättvindigt i ditt första inlägg här på Utsidan.

En hel del i de där böckerna bygger på vetenskap men visst finns det mycket som tål att diskuteras. Vi väntar ivrigt på ditt nästa inlägg.

Thure
 
är det bullshit för att du inte upplever det så.. jag får aldrig mathallucinationer, jag vet folk som har det på jobbet mest jämt, jag vet folk så får det på överlevnadsövningar just efter ett par dagar.. det vanligaste är nog just efter ett par dagar.. strunt samma, det är knappast felaktigt eller direkt livsfarligt, dock finns det skillnader per individ..

Beror mycket på vila man överlever med, under en vinteröverlevand så började en kille prata om Center om den fylliga insidan med kola och hur man skulle kunna trycka upp den mot gommen med tungan och känna kolan komma ut. 3 dagar hade jag stora fantasier om Center. Mat ahde jag inga tankar alls på bara den där förbannade centern...

Jag har dock mathaluciantioner varje dag strax innan 9 och 13 för då är det snart dags för rast och då kommer fantasierna om vad man ska smaska på idag =)

Om det är så mycket myter i boken, varför använder sig så många av dessa myter när de funkar så bra. Om Fält har sktivit en massa myter, då är allt många andra kända överlevare också bara vara myter. Det fanns en gång en grupp instruktörer från hela världen som samlades och delgav varandra sin kunskap om överlevnad. Det är därför man kan hitta samma saker i Armens bok som i Mors Kochanskis t.ex.
 
Liknande trådar

Liknande trådar