Vill frilufta!

Då tycker jag absolut att vi ska se till att dra ihop en helgvandring i september kanske? Verkar ju vara ordentlig uppslutning här, skulle vara kul att bli ett rejält gäng! Vi får väl slå våra kloka huvuden ihop gällande var vi ska gå. Jag röstar ju, som jag tidigare nog nämnt, på nån sträcka som är minimalt med vandring på landsväg, det känns så trist. Ska det vara skog så ska det!

Jag fick för övrigt precis hem sovsäcken som jag hade beställt inför semesterns fjällvandring om två veckor, nu börjar det verkligen dra ihop sig - härligt!

//Maria

I denna månadens ute magasinet så rekommenderar de leden ut med Vätten Omberg som söder om Omberg ska östgöta leden visst gå. Det kan ju vara fint.

Japp den 27:e bär det av till Padjelanta det ska bli fint.

Tips på bra vandrigsled kring Norrköping

jubalviktor, och alla andra för den delen också, titta in på Sörmlandsleden http://www.sormlandsleden.se/ , fina leder med bra vindskydd och möjlighet att få friskt vatten. Jag brukar gå i Kolmårdsområdet norr om Bråviken och det är riktigt fin vandring.

Gammal tråd men jag vill iaf visa mitt intresse för att följa med på vandring framöver.

Jag är 29år och bosatt i Norrköping.
Har gått en hel del på östgötaleden och sörmlandsleden i min ungdom och är sugen på att göra om det.

/Magnus

vill ut och frilufsa

Hej!
är en kille på 43 från Linköping som vill ut mer och vandra i naturen gärna med övernattning i vindskydd. Är gammal scout som saknar hajkerna.När man läser äldre poster så verkar ni ju vara ett gott gäng, skulle vara kul att haka på.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg