• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

vilket kök använder FJS?

avslutad210712

Gäst
hobbes; sa:
Mezzner; sa:
Det är för att ni är så himla hemliga som ni aktar er för att posta för mycket på Utsidan?

Tänk på att Fi lägger pussel...

sålänge Fi bara lägger pussel så är det väl bra, det är värre när Fi börjar läsa posei o ha blommiga kalsonger..

Om jag hade varit den lede fi och lagt puzzel med inläggen på utsidan hade jag upptäckt att det diskuteras en hel del om färgen på cykelbyxor och mönstret på kalsongerna. Troligen hade min superkompötter fått fnatt efter att ha försökt få ut något vettigt av det hela.
[Ändrat av avslutad210712 2005-02-17 kl 17:29]
 
avslutad210712; sa:
Om jag hade varit den lede fi och lagt puzzel med inläggen på utsidan hade jag upptäckt att det diskuteras en hel del om färgen på cykelbyxor och mönstret på kalsongerna. Troligen hade min superkompötter fått fnatt efter att ha försökt få ut något vettigt av det hela.
[Ändrat av avslutad210712 2005-02-17 kl 17:29]

Det måste ju vara någon typ av kod förstår du väl *asg*
 
avslutad210712; sa:
Om jag hade varit den lede fi och lagt puzzel med inläggen på utsidan hade jag upptäckt att det diskuteras en hel del om färgen på cykelbyxor och mönstret på kalsongerna. Troligen hade min superkompötter fått fnatt efter att ha försökt få ut något vettigt av det hela.

Kan du inget om underrättelsetjänst? De lägger inte pussel med vad man säger, utan vad man INTE säger:)
 
*** ** ***** ** *** ** ** **** ** **** * ** **** ***** ***** *** * * *** *** ** ***** ** ** ***** *** ** ** ****** ** ****

(var tvungen at censurera mig själv.. )
 
Som gammal tjänare i underrättelsetjänsten bryter jag mig in i den urspårade men intressanta tråden...
Man kan lägga pussel med mycket. Den här tråden har berättat ganska mycket trots att ursprungsfrågan inte blivit besvarad.
Sen kan jag ju berätta att vi åt allt från restaurantmat till ärtsoppa som man nödtorftigt värmde på kaminen. En annan variant var en liten eldgrop i marken och värma maten direkt i snuskburken.
Något kök såg jag aldrigt till. Det är ingen statshemlighet.
Däremot blev vi aldrig smiskade till sömns. :)
 
Antar att denna bild ska vara ett skämt,
Gjorde lumpen på K4, Arvidsjaur.
Detta kök eller liknande fick vi använda under en övning när vårt ordinarie snösmältningskkök var på lagning.
Det var tillverkat 189? om jag inte minns fel.

Det coolaste var väl att det funkade :)

/Tommy

Malindo; sa:
Han samlar pà alla möjliga coola grejer
(sedan senaste transformationen)

primus96L_4.jpg

[Ändrat av Malindo 2005-02-17 kl 14:24]