Vilken del av din frilufts-utrustning är din absoluta favorit!?

Finns sällan tillfällen då bara en pryl skulle göra mig glad, utan summan av prylar som möjliggör aktiviteter. Tråkigt svar? Ingen pryl åker med alla gånger... fast jag önskar mig en titanspork :)

Handstickad islandströja. Tjock, tung och vansinnigt varm. Efter det är det mina lundhags tätt följt av en nio tums samekniv.

Tjenare gott folk!

Väldigt svårt at bara peka ut en grej! Men det jag tänker på är min Gränsfors yxa,samekniv och buff.

/Nicklas

Just nu...

Och av helt nostalgiska skäl, min Wirkkala puukko. Sneglade men hade inte råd när det begav sig på 70-talet. Nu ligger den fint i handen :).

//J

1. Funktionella oömma kläder (särskilt mina Lundhags Scoutkängor årsmodell -2009, merinoull, ylle samt skal i polyester/bomullscanvas elle polyamid)

2. Eldstål av vilken sort sm helst
3. a. Gränsfors vildmarksyxa (om skogbeklädd miljö)
b. Fällkniven F1 zytel (om skog nätt o jämt förekommer)
c. Victorinox Camper i nödkit
d. Leatherman Fuse (stadscamping)

mm

Absolut merinoull i alla former! Buff, mammelucker underställ, mössa... Avklippta yllefrottésockar som armmuddar är också ett måste för en frusen själ.

Just nu..... Min Fjällräven Kajka 100!! Längtar efter nästa vandring med den! Slår ALLA ryggsäckar jag tidigare haft med hästlängder!

// Lelle

Jag älskar vinter och kyla, så mina absoluta favoriter är mina WM Puma (-30) och Marmot CWM (-40) sovsäckar, när jag får möjlighet att använda dessa då är det verkligen vinter! :)

Kommer inte på någon annan bland mina prylar som symboliserar arktisk kyla lika mycket...

Svårt

Mitt shimano beast master 7 fot 7-21 gr är en bra kompis :) sen är mina lundhags syncro inte häller fel, min kaffepanna är en god kamrat tillsammans med min kåsa som ja gjort själv :) se bild. Men får ja bara välja en sak så blir det min fällkniven A1 ! Den litar ja på!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    67.6 KB · Visningar: 806

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg