Vilka Jägare är hårdast?

Raskesven; sa:
Trevlig helg. Ser fram emot björnhonavalsen.

Raskesven

OK Raskesven, jag håller vad jag lovat.
Här kommer den, dock var det lite långt att återge hela berättelsen så du får en länk:

http://www.lysator.liu.se/runeberg/adalen/04.html

Tallen runt vilken dansen ägde rum står på hembygdsgården i min hemby.

F.ö är det fortfarande lika roligt att studera ansiktsuttrycket hos de personer som fått frågan "Jahaja, har du skjutit några fallskärmar då??" När de nyss, med stolthet, berättat att de är/varit fallskärmsjägare.

/BAX

BAX; sa:
F.ö är det fortfarande lika roligt att studera ansiktsuttrycket hos de personer som fått frågan "Jahaja, har du skjutit några fallskärmar då??"

/BAX

Men Bo.. Jag trodde att du var vitsigare än så, den e ju inte ens rolig ååååååååå den e ju så gammal?!? Vad är det för uttryck du studerar? När folk himlar med ögonen eller när dom tittar ner i marken och skakar på huvudet?

Sen när började du bli krásen pá inläggens kvalitet, Patrik?

OK, vi k¨r vidare i Bosses anda:

Det är kul att göra lumpen: man fár lára sig att skjuta samt träffa nya kamrater!

Hihihi

malindo; sa:

Det är kul att göra lumpen: man fár lára sig att skjuta samt träffa nya kamrater!

Hihihi
Vid Vietnam Memorial i Washington DC, USA, sålde vietnamveteranerna knappar med texten: "Join the army, travel to exciting places, meet new interesting people, and kill dem". Mer sjuk avskräckande humor än kul kanske.

Raskesven

malindo; sa:

Hihihi

Först vill jag passa på att kommentera din stavning av mitt namn, "Patric" är den korrekta versionen och inte "Patrik".. Sen vet jag inte vad jag vill men.. men.. SKÅL?

FJS90-91; sa:
Men Bo.. Jag trodde att du var vitsigare än så, den e ju inte ens rolig ååååååååå den e ju så gammal?!? Vad är det för uttryck du studerar? När folk himlar med ögonen eller när dom tittar ner i marken och skakar på huvudet?

Jäpp, vits gammal som gatan OCH dom skakar på huvudet, och man ser hur dom tänker "idiot".
MEN, man ser också att frågan träffat rätt, hur det sakta går upp för dom att vem-fan-bryr-sig, bortsett sådana som trådskaparen.
;)
/BAX
(signaljägare)

Jag ska erkänna, PatriC, att jag aldrig sagt ovanstående till en fallskärmsjägare. Dock till både fjäll-, kust-, samt fältjägare.

Det tog dock dig endast 22 minuter att reagera så nog sved det LITE i hjärtat alltid. ;)

/BAX
(ovanstående är inte skrivet av mig, utan ett av Bert J:s, tydligen humorlösa, alias)

Tro det eller ej..

Jag saknar faktiskt Bert ibland.. Men i avsaknad av mästaren så njuter jag så gott det går av de 3 Musketörernas ordfäktande(Tigern, Rasken och Herr Malindo)

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg