Det beror väl kanske på var du hade tänkt vandra. Jag kom precis från Kungsleden och var väldigt glad att jag tagit med mig ett lite stadigare par än de från InterSport jag vandrat i tidigare. De från InterSport är zipoff i ett ganska tunt och fladdrigt tyg och funkar finfint i varmare områden, men var alldeles för kalla för blåsigt väder i Lappland, vilket jag fick erfara under sista dagen i Nikkaluokta. Jag hade med mig dem som reserv/resbyxor. Under själva vandringen hade jag ett par i G1000 från Fjällräven. Funkar i princip som vindplagg, myggen tar sig inte igenom och vid en lätt skur tränger inget vatten in, även om de är ovaxade. Om man däremot drattar i en bäck, som jag gjorde, eller får spöregn i ryggen, kan man räkna med att bli blöt, men tyget torkar å andra sidan snabbt igen. De kändes inte varma under de riktigt varma dagarna. Och återigen, på Caminon under varma sommardagar var det riktigt skönt med ett par åtsittande, trekvartslånga löpartights.
Så ja, mitt svar är att det beror på vart du ska och vad för väder du kan förvänta dig. Men de byxorna du länkar till ser helt okej ut.