MH & Bergans
1: Vad jag kommer ihåg så var det rejält med fack i den och ett speciellt vadderat rum för laptop. Såg den på Fjeld & Fritid i Köpenhamn. Du får kolla med MH eller generalagenten var den säljs där du bor, vet tyvärr inte.
2: Det är ett stort, nästan fyrkantigt, rum med gott om plats. Man viker liksom ner hela bakstycket (dock inte axelremmarna) när man öppnar, så man kommer direkt in i hela det stora facket och får god överblick. Bakstycket man viker ner har en nätficka och en liten större ficka med plats för papper, tidningar mm. Tyvärr inte A4...
I toppen av det stora facket hänger en liten nätficka för småpryttlar.
Det lilla facket fram har två tuber för objektiv, termos el dyl. plus ett vanligt fack.
Två sidofickor med blixtlås. Stora nog för en stor termos el vattenflaska.
På toppen ett pyttelitet fack med en utdragbar rem där man kan fästa ytterligare grejer eller t ex ett liggunderlag. På utsidan som sagt fästen och tuber för skidor, stativ el likn.
Bergans köpte jag på Spejdersport, också i Kph. Hoppas det hjälper något.
aik_putte; sa:1. Tack för länkarna, den första såg ganska bra ut och var ganska lätt men det är ganska svårt att se hur det ser ut inuti, vet du om det finns nån svensk sida eller butik mer den?
2. Den som du har såg också bra ut och den hade hållare för stativ (skidor egentligen), hur ser det ut inuti det stora facket och så? den lilla bilden som fanns var ganska svår att se på
1: Vad jag kommer ihåg så var det rejält med fack i den och ett speciellt vadderat rum för laptop. Såg den på Fjeld & Fritid i Köpenhamn. Du får kolla med MH eller generalagenten var den säljs där du bor, vet tyvärr inte.
2: Det är ett stort, nästan fyrkantigt, rum med gott om plats. Man viker liksom ner hela bakstycket (dock inte axelremmarna) när man öppnar, så man kommer direkt in i hela det stora facket och får god överblick. Bakstycket man viker ner har en nätficka och en liten större ficka med plats för papper, tidningar mm. Tyvärr inte A4...
I toppen av det stora facket hänger en liten nätficka för småpryttlar.
Det lilla facket fram har två tuber för objektiv, termos el dyl. plus ett vanligt fack.
Två sidofickor med blixtlås. Stora nog för en stor termos el vattenflaska.
På toppen ett pyttelitet fack med en utdragbar rem där man kan fästa ytterligare grejer eller t ex ett liggunderlag. På utsidan som sagt fästen och tuber för skidor, stativ el likn.
Bergans köpte jag på Spejdersport, också i Kph. Hoppas det hjälper något.