Veckoryggsäck för foto & dator

realdoll; sa:
Hej!
kolla lowepro computrekker!
jag har själv en sån men utan fack för dator.
den har funkar riktigt bra.
min har vart med i regnskogar, på vandring i hamalaya och en hel del städer. jag fattar inte att den fortfarande håller ihop.... har använt min i minst fem år nu...

Jag har faktiskt testat en sån men där finns inte plats för kläder och jag skickade tillbaka den 10 minuter efter jag hade fått den för den var alldeles för stor och djup.

LowePro Compu Rower, en sån kom tomten med till mig.
Är helt perfekt til mina behov och dt skiljer inte så mycketfrån trådstartarens.

gundj; sa:
LowePro Compu Rower, en sån kom tomten med till mig.
Är helt perfekt til mina behov och dt skiljer inte så mycketfrån trådstartarens.

Den är också väldigt bra men hur mycket plats finns det för kläder i stora facket?
Facket där kamerasakerna ska vara, är det synligt i botten när man har stängt kamerafack-dragkedjan eller är det något skydd mellan så att det inte kommer i kontakt med kläderna?

Det har en borttagbar mellanbotten så hela säcken kan användas som bara vanlig ryggsäck.
Översta facket rymmer en tröja/jack, termos, mössa, vantar o lite sånt.
Den har särskilt fäste för stativet på utsidan.
Enda underligheterna är dom två små sneda fickorna på sidorna, rymmer en trådutlösare på sin höjd.
Två pyttiga nätfickor finns oxå, lagom till några filmburkar.

gundj; sa:
Det har en borttagbar mellanbotten så hela säcken kan användas som bara vanlig ryggsäck.
Översta facket rymmer en tröja/jack, termos, mössa, vantar o lite sånt.
Den har särskilt fäste för stativet på utsidan.
Enda underligheterna är dom två små sneda fickorna på sidorna, rymmer en trådutlösare på sin höjd.
Två pyttiga nätfickor finns oxå, lagom till några filmburkar.

Så om jag viker in den delen med kameran i och slänger ner en tröja i stora facket så hamnar det på kameran och om man öppnar kameradelen så ramlar tröjan ut?
Jag tror nästan jag behöver lite mer plats för kläder och sånt men jag vet inte riktigt.
Stativfästet var bra men dom där små fickorna verkar inte vara en höjdare.

Nu förstår jag inte hur du menar?
Stora facket har en egen botten, som är borttagbar om man vill.
Med botten på plats så är det helt åtskilt mellan kamerautrymmet och tröjförrådet.

gundj; sa:
Nu förstår jag inte hur du menar?
Stora facket har en egen botten, som är borttagbar om man vill.
Med botten på plats så är det helt åtskilt mellan kamerautrymmet och tröjförrådet.

Det var precis så jag menade, det såg ut som att det inte fanns det på en bild jag såg.

Den röda saken är en isskrapa som jag la i för att hålla ut ryggan lite bättre :)
Den ligger på mellanbotten i ryggan.
På 3:e bilden ser du mellanbotten underifrån vid mina fingrar, blev lite underliga skuggor där, hade inte ork att fixa ljussättningen.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg