Våtsockar

Hejsan,

Har sett att silva har en neopren socka som är 2mm tjock. Är det någon som har erfarenhet av den? Är den lämpad för löpning/vandring under hösten när det kan bli blått och kallt och fossingarna.

Finns det fler alternativ? Tillverkare och andra tjocklekar, kanske ännu tunnare?

Hur sitter den på foten??
Använder ni den med en strumpa innanför eller hur gör ni som använder den??

Vore kul att höra några synpunkter

Martin

Dom nya våtsockorna som har kommit ut på markanden anser jag vara helt suveräna jämnfört dom rena neoprenesockorna som fanns innan. De jag använder är ett par Porelle som består av Neoprene och bomull (ja du får trot om du vill!..) sockorna känns ungefär som vanliga sockor men blir betydligt varmare i vatten. finns även ett märke som heter sealskinz som skall vara lika bra.

Inntresant

Hej du,

Det låter ju kanon, kollade på en bild av dem och det ser ju ut att vara mycket skönare med en liknande socka jämfört med ren neopren. Vore kul att veta om det är så att de är helt vattentäta eller hur de är.

//Martin

Vilken av två olika typer

Hej på er,

Jhar hittat två olika typer. En som verkar vara helt i neporen och en som är av bomull neopren, kolla på http://www.sealskinz.com/.

Vilken är det ni använder av dessa, jag har tänkt att ha den till löpning under vintern och till vandring.

För mina områden tror jag att det bästa är den sistnämnda från sealskinz men om ni har efranehet av ren neopren från löpning vore det kul att veta hur det är också.

Martin

Bra strumpor !!

Hej ! Jag har ett par Sealskinz, har använt dom ett halv år. Men jag är inte så nöjd med dom, tyker att dom håller värmen för dåligt.
Köpte ett par 90% ullsockar på Sjöbo Marknad För ett och halvt år sen billigt, dom är helt klart bäst.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg