Varg

Vi har hört detta tusen ggr nu. Bemöt nu istället det som avhandlingen säger om dessa beslut.

Bullshit, ja om både att du hört det tusen ggr för och om avhandlingen. Eller rättare sagt. Avhandlingen är en doktorsavhandling. Dessa skrivs av EN person. Och vad är det då hon avslöjat? Att tjänstemän inte är politiskt tillsatta och att de är människor med mänskliga fel och brister.

Bemöt du istället hur jag ska hantera de intrång i min livssituation som flyget gör.
 
Bullshit, ja om både att du hört det tusen ggr för och om avhandlingen. Eller rättare sagt. Avhandlingen är en doktorsavhandling. Dessa skrivs av EN person. Och vad är det då hon avslöjat? Att tjänstemän inte är politiskt tillsatta och att de är människor med mänskliga fel och brister.

Bemöt du istället hur jag ska hantera de intrång i min livssituation som flyget gör.

Ok, så nu är det mänskliga fel och brister som avgör hela vargdebatten? Och det skall vi bara finna oss i? Om det är en enda person som konstaterar detta vansinne är väl förövrigt totalt ointressant.

Fantastiskt.


Men nu vet jag iaf hur "demokratiskt" du ser på detta.

Edit: skiter fullständigt i dina flygplan. De har inget i denna tråd att göra, och de som hanterat dessa frågor har säkert följt det som ålagts dem att göra. Till skillnad från de som hanterar vargfrågan utan att bry sig om direktiven.
 
Ok, så nu är det mänskliga fel och brister som avgör hela vargdebatten? Och det skall vi bara finna oss i? Om det är en enda person som konstaterar detta vansinne är väl förövrigt totalt ointressant.

Fantastiskt.


Men nu vet jag iaf hur "demokratiskt" du ser på detta.

Du tolkar ju som du vill. men för att ta det metodiskt.

1. Ja det är en person. Och som sådan har hon gjort val i vad hon publicerar. Hur vet jag vilka dessa val är?
2. Hela vargdebatten? Skärp dig. Jag misstänker att du debatterar här utan att ha sök tillstånd från dessa tjänstemän. Så dvs de avgör inte heladebatten.
3. DU tjatar om att vi ska bemöta din avhandling, men du struntar fullständigt i hur du ser på demokratinuderskottet runt flygbullret. Klar parallellfråga tycker jag.

då vet vi att du struntar i allt du inte vill svara på.
 
Inte alls. Du anser att det är ok med dessa fel rörande tjänstemännen. Vansinne. Och demokratins raka motsats.


Dina flygplan. Och förresten i stort sett ALLA argument från förespråkarna grundar sig i denna, helt absurda tanke:

"Vargfrågan får vara orättvis, därför att det finns andra saker i samhället som är orättvisa".


Ett argument som är så korkat att man häpnar.
 
Inte alls. Du anser att det är ok med dessa fel rörande tjänstemännen. Vansinne. Och demokratins raka motsats.


Dina flygplan. Och förresten i stort sett ALLA argument från förespråkarna grundar sig i denna, helt absurda tanke:

"Vargfrågan får vara orättvis, därför att det finns andra saker i samhället som är orättvisa".


Ett argument som är så korkat att man häpnar.

Underbart. Du anser att din fråga ska lösas men att jag sa finna mig i hur det är?

vem är det som är korkad?

nej svara inte, jag vet vad du tycker. Jag ville mest få dig att säga det högt, så alla kan se exakt hur du resonerar.
 
Men vad som än sägs så är det samam svar. Antingen så är det att besluten tas i stockholm och folk inte känner sig delaktiga. Eller så är det att EU inte har kraft att driva igenom sina beslut. Att dessa två ståndpunkter är i det närmaste diametralt motsatta är inget bekymmer.
Jag tillskriv dig dock inte en åsikt om bönder i Nevada. Det tyckte jag framgick ganska tydligt att det var en spekulation.
Men som boende under inflygningen till Arlanda vill jag nu att mina kommunpolitiker ska få vetorätt och kunna reglera antalet flygrörelser över vår kommun. Jag förstår att det kan gå ut över en del som använder Arlanda men de måpste faktiskt ha förståelse för den livsstill som vi har i Väsby där man ska kunna vistas ute uten att behöva höja rösten en gång i minuten pga ett passerande flygplan. De beslut som tagits av luftfartsverket är taget av tjänstemän som implementerar policys som beslutats av en massa influgna landsortsbor i Riksdagen. De har ingen aning om hur vår livsstil ser ut och ska inte lägga sig i.

Christian

Buller är ett underskattat miljöproblem, jag håller med att det inte är särskilt kul.
Just ljud tänker man mycket på när man jagar.
Jag kan stå 2 mil ut i skogen och konstatera hur mycket oväsen vi framkallar från en stad.
Mest hör man lastbilar och järnvägsvagnar.
Flygplan kan vara jäkligt irriterande när koncentrerar sig på knappt hörbara ljud.
Men ni får gärna klämma åt Arlanda om ni vill för mig, jag anpassar mig.

Men det är inte lätt att ha samhällsnyttan som motståndare.
Och vad som är samhällsnytta eller inte det är väl det som tråden handlar om.
 
http://www.vargfakta.se/sida-om-vargangrepp/om-vargangrepp/

Läs den här delen. tycker faktiskt den är lite hårresande, även fast man har hört en del.

Tankvärt citat ur delen:

John Linnell, Världsnaturfondens (WWF) rovdjursexpert, har i artikeln ”The need for honesty in the face of inconvenient facts” skrivit att:

”Vargar dödar människor. Det är inget tvivel om att genom vår historia så har vargar dödat många människor både när de varit rabiessmittade och vid jakt på byte. (…). Om vi förnekar att detta någonsin kan hända, kommer det att orsaka en total kollaps för vårt rykte och vår trovärdighet då attacker oundvikligen inträffar.”

-Kanske dags att inse vad vi står på tröskeln till...

Jag tycker puttes farsa borde följt med putte till hållplatsen och slutat oroa sig för avgaser
i storskogen.
 
”Vargar dödar människor. Det är inget tvivel om att genom vår historia så har vargar dödat många människor både när de varit rabiessmittade och vid jakt på byte. (…). Om vi förnekar att detta någonsin kan hända, kommer det att orsaka en total kollaps för vårt rykte och vår trovärdighet då attacker oundvikligen inträffar.”

-Kanske dags att inse vad vi står på tröskeln till...

Lite väl långtgående slutsats från din sida med. Killen har rätt, men din slutsats är nog lite långtgående.

Vad sägs om

Älg dödar kvinna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=3270657

Jägare dödar skidåkare: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12949223.ab

för att ta några ur högen.

VIll påpeka att jag inte tror att vi står inför en masslakt som utför varken av jägare eller älgar,m lika lite som av vargar
 
Fisket sköts ju av fiskevårdsföreningar och länstyrelse. Dom kan ju själva avgöra om dom vill plantera i gädda i ädelfiskevatten.
Havsfisket sköts av EU med välkänt resultat.


Och laxen kan ju förvaltas lokalt med omfattande nätfiske i älv mynningarna. Rovfåglarna förvaltas lokalt på Malta, inte skall EU sitta i Bryssel och bestämma över lokala traditioner.
 
Lite väl långtgående slutsats från din sida med. Killen har rätt, men din slutsats är nog lite långtgående.
Vad sägs om
Älg dödar kvinna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=3270657
Jägare dödar skidåkare: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12949223.ab
för att ta några ur högen.
VIll påpeka att jag inte tror att vi står inför en masslakt som utför varken av jägare eller älgar,m lika lite som av vargar

Ja älgar ska man inte klappa, jag tror faktiskt en del tokar försöker.
Och vi avlossar 200 000 skarp blyspetsammo varje år i alla väderstreck.
Och säkert 5 miljoner helmantlat på skjutbanan.
Det var väl märkligt om det skulle gå bra jämt.
Som sagt, jag blickar framåt, vargarna ökar med 25% per år och ännu har ingen dragit i handbromsen.
 
Underbart. Du anser att din fråga ska lösas men att jag sa finna mig i hur det är?

vem är det som är korkad?

nej svara inte, jag vet vad du tycker. Jag ville mest få dig att säga det högt, så alla kan se exakt hur du resonerar.

Men herregud människa. Du liknar alltså flygtrafik med varg? Skaplig nivå på det...


dessutom - anser du alltså att det är fel att försöka påverka felaktigheter pga att du råkat ut för felaktigheter?
Det är fanimej humor på riktigt.

Otroligt.
 
Ja älgar ska man inte klappa, jag tror faktiskt en del tokar försöker.
Och vi avlossar 200 000 skarp blyspetsammo varje år i alla väderstreck.
Och säkert 5 miljoner helmantlat på skjutbanan.
Det var väl märkligt om det skulle gå bra jämt.
Som sagt, jag blickar framåt, vargarna ökar med 25% per år och ännu har ingen dragit i handbromsen.

Och jag tillägger att vår ammo är väl tilltagen i slagkraft. Allt för att förkorta lidandet.
Det går nästan lika bra med cal 22 long.
Den fanns en eskimå förut som var en hejare på att skjuta isbjörn med 22 long!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
veni Varg attack Vilda djur 66
Mskautpåtur Björn och varg när man sover i skogen Vilda djur 33
islägg Inplanterad varg? Vilda djur 54
insco Hur ska vi göra för att bevara varg! Vilda djur 407
j_stellan Nästan som vargar Vilda djur 95
consono Vargimport Vilda djur 129
plaskdaja Vi säger nej till frilevande varg i Jämtland & Härjedalen Vilda djur 151
millimeter Varg i Härjedalen? Vilda djur 4
ulltand Är det varg? Vilda djur 11
mipert Filmen "Varg" recenseras i Sydvenskan Vilda djur 27
grodanbolle Regional jakt på Varg och Järv. Vilda djur 15
KLAGER Vad vet stockholmare om varg? Vilda djur 3
KLAGER Jaga varg med spjut Vilda djur 4
Highlander- there can be only one Varg: Debatten går framåt. Vilda djur 59
Jockemeister Varg påkörd i dalsland Vilda djur 0
grodanbolle Finskrysk varg invandrad Vilda djur 0
yakman Varg! Vilda djur 12
Raskesven Statusrapport om varg Vilda djur 14
grodanbolle Var det en varg jag hörde? Vilda djur 7
grodanbolle Norges snällaste varg skjuten av jägare. Vilda djur 1
KLAGER Varg safari Vilda djur 0
100826 Varg i Skåne! Vilda djur 4
zzeezz Varg i Sthlm Vilda djur 5
Tiveden Varg. Vilda djur 0
Nosferatu Varg eller hund? Vilda djur 20
Kråkan Såg vi en varg?!?! Vilda djur 7
Usse Norge + Varg Igen!!! Vilda djur 1
KLAGER Varg i Stockholm. Vilda djur 9
Usse Varg!! Vilda djur 45
mattan Varg Vilda djur 2

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg