Men vad som än sägs så är det samam svar. Antingen så är det att besluten tas i stockholm och folk inte känner sig delaktiga. Eller så är det att EU inte har kraft att driva igenom sina beslut. Att dessa två ståndpunkter är i det närmaste diametralt motsatta är inget bekymmer.
Jag tillskriv dig dock inte en åsikt om bönder i Nevada. Det tyckte jag framgick ganska tydligt att det var en spekulation.
Men som boende under inflygningen till Arlanda vill jag nu att mina kommunpolitiker ska få vetorätt och kunna reglera antalet flygrörelser över vår kommun. Jag förstår att det kan gå ut över en del som använder Arlanda men de måpste faktiskt ha förståelse för den livsstill som vi har i Väsby där man ska kunna vistas ute uten att behöva höja rösten en gång i minuten pga ett passerande flygplan. De beslut som tagits av luftfartsverket är taget av tjänstemän som implementerar policys som beslutats av en massa influgna landsortsbor i Riksdagen. De har ingen aning om hur vår livsstil ser ut och ska inte lägga sig i.
Christian