Varg

Vilken demokrati är det du pratar om? ska vissa folkgrupper inte ta del av demokratin?
Ska älgarna få vara med och rösta? (ja gärna för min del)

I den här frågan finns ingen demokrati, frågan ägs av folk utanför vårt land.
Men om frågan stannar i Sverige så försvinner demokratin anser du?
-Det handlar om att återta demokratin.
Dom kalla sig ju för NaturDemokrater.Inte min benämning.
Naturen sköter sig själv bäst utan vår inblandning.
Sen har vi röstat för att vara med i Eu och då
gäller deras regler hur vi skall sköta rovdjurs politiken/fisket osv.
 
Dom kalla sig ju för NaturDemokrater.Inte min benämning.
Naturen sköter sig själv bäst utan vår inblandning.
Sen har vi röstat för att vara med i Eu och då
gäller deras regler hur vi skall sköta rovdjurs politiken/fisket osv.

Inte många av dom som röstade ja eller nej till EU hade nån aning om vad det skulle innebära för
jakten.
-hade du...?
-Jag hade vissa aningar så jag röstade nej...
 
Dom kalla sig ju för NaturDemokrater.Inte min benämning.
Naturen sköter sig själv bäst utan vår inblandning.
Sen har vi röstat för att vara med i Eu och då
gäller deras regler hur vi skall sköta rovdjurs politiken/fisket osv.

Vi måste ha fullständigt olika värderingar.
Natur + Demokrater är en OK benämning tycker jag. Ett parti kan ju ha ordet demokrati i namnet.

EU däremot är ingen demokrati, snarare en diktatur. Dom som vi skickar dit har endast rådgivande funktion om jag inte missminner mig. Och vem skickar och väljer ut dom? inte nån av oss i alla fall.
Det finns ingen legal rätt för dom att bedriva lokalpolitik. Sådana instutitioner behöver man inte respektera.

Naturen måste skötas av människor oavsett om den står på rot eller går på egna ben.
Så har vi gjort länge och så måste vi alltid göra fortsättningsvis.
 
Vi måste ha fullständigt olika värderingar.
Natur + Demokrater är en OK benämning tycker jag. Ett parti kan ju ha ordet demokrati i namnet.

EU däremot är ingen demokrati, snarare en diktatur. Dom som vi skickar dit har endast rådgivande funktion om jag inte missminner mig. Och vem skickar och väljer ut dom? inte nån av oss i alla fall.
Det finns ingen legal rätt för dom att bedriva lokalpolitik. Sådana instutitioner behöver man inte respektera.

Naturen måste skötas av människor oavsett om den står på rot eller går på egna ben.
Så har vi gjort länge och så måste vi alltid göra fortsättningsvis.

... samt ta hänsyn till den naturliga mångfalden och respektera den. Även om det innebär vissa förändringar att leva och verka som människa. Skulle jag vilja lägga till.
 
Ett parti kan ju ha ordet demokrati i namnet.

Absolut, men historiskt sett så har de flesta politiska partier som haft ett behov av att ha med ordet "demokrati" i sitt namn varit, låt oss säga mindre demokratiska...

Naturen måste skötas av människor oavsett om den står på rot eller går på egna ben.
Så har vi gjort länge och så måste vi alltid göra fortsättningsvis.

Påminn mig igen, vem har skött naturen längst, människan eller naturen själv?
 
Jag vill svara på vem som skött naturen längst. Naturen själv eller människan?

Om man ser på Sverige så har väl människan skött naturen där människor bott sen vi gick från jägare till bönder i Sverige. Människan har huggit ner/svedjat skogar, dammat sjöar och dikat ur vattendrag för eget syfte. Allteftersom vi blivit fler i landet och industrisamhället expanderade så har vi nyttjat naturen.Något vi gör än idag.

Jag skulle inte vilja låta all natur vara orörd och växa igen. Låta åkrar förvandlas till skog osv.
 
... samt ta hänsyn till den naturliga mångfalden och respektera den. Även om det innebär vissa förändringar att leva och verka som människa. Skulle jag vilja lägga till.

Vi har en mångfald här redan och flera arter har tillkommit på sista tiden. Men vissa arter
vill vi inte ha. Mårdhunden t ex varför vurmar ingen för den? Den ställer till det fåglar men den
ökar ju mångfalden..
Ja den ställer till det för människor åxå (masken och rabies) och det anses vara en viktig bit.
Ska vi inte ha fler myskoxar? -nehej dom är farliga för fjällvandrare, då kan vi inte ha dom.
Ska vi inte ha visenter? Nehej det gynnar ju bara jägarna och sen är dom för farliga att
krocka med.
Varför inte fler vildsvin?

Det finns alltså begränsningar på den naturliga mångfalden

Det finns ett antal djur som vi inte kan acceptera eftersom vi bor här och vi vägrar att
godta alla "förändringar"
 
Vi har en mångfald här redan och flera arter har tillkommit på sista tiden. Men vissa arter
vill vi inte ha. Mårdhunden t ex varför vurmar ingen för den? Den ställer till det fåglar men den
ökar ju mångfalden..
Ja den ställer till det för människor åxå (masken och rabies) och det anses vara en viktig bit.
Ska vi inte ha fler myskoxar? -nehej dom är farliga för fjällvandrare, då kan vi inte ha dom.
Ska vi inte ha visenter? Nehej det gynnar ju bara jägarna och sen är dom för farliga att
krocka med.
Varför inte fler vildsvin?

Det finns alltså begränsningar på den naturliga mångfalden

Det finns ett antal djur som vi inte kan acceptera eftersom vi bor här och vi vägrar att
godta alla "förändringar"
Om du vill ha bort vargen från Svenska faunan som Naturdemokrater
så är det ju omöjligt att diskutera .
Då återstår bara lagar som Eu har bestämt
 
Om du vill ha bort vargen från Svenska faunan som Naturdemokrater
så är det ju omöjligt att diskutera .
Då återstår bara lagar som Eu har bestämt

Jag har inte nämt här vad jag vill, men jag har redovisat tidigare vad jag tycker.
-Jag länkar bara in saker som har med ämnet att göra.

Argumentet att naturen skall ha sin gång går enkelt att såga.
Du är själv beroende av naturen, och att vi nyttjar den på olika sätt även fast du inte personligen
är engagerad i den praktiska biten.

Att naturen skall ha sin gång när det gäller tillväxt av djur, tror jag inte heller att du tycker.
Vargen påverkar mig och jag vill att den minskar i antal för att att det gynnar mig.

När sedan vildsvinen invaderar din trädgård, så vill du säkert att dom minskar i antal,
för att det gynnar dig.
Eller vill du låta naturen ha sin gång? nä...tänkte väl det, du vill dessutom ha hjälp av mig och mina
kollegor.
(ovanstående exempel kan även gälla rådjur, älg, grävling eller råttor)
 
Krokodiltårar för demokratin

Vi måste ha fullständigt olika värderingar.
Natur + Demokrater är en OK benämning tycker jag. Ett parti kan ju ha ordet demokrati i namnet.

EU däremot är ingen demokrati, snarare en diktatur. Dom som vi skickar dit har endast rådgivande funktion om jag inte missminner mig. Och vem skickar och väljer ut dom? inte nån av oss i alla fall.
Det finns ingen legal rätt för dom att bedriva lokalpolitik. Sådana instutitioner behöver man inte respektera.

Naturen måste skötas av människor oavsett om den står på rot eller går på egna ben.
Så har vi gjort länge och så måste vi alltid göra fortsättningsvis.


Vargpolitiken i Sverige har de senaste åren styrts av lobbyister och på så sätt befunnit sig långt borta från både insyn och demokrati. Den enda skillnaden nu när besluten flyttats till EU är att det är andra lobbyister som smörjer politikerna, frånvaron av insyn och demokrati är den samma.
 
Hej, jag är en av de lobbyister som du anser att jägarorganisationerna har spritt ut!
Jag blir rätt glad av att läsa att du anser att vi blir fler, det tyder på att vårt sätt att se på rovdjursfrågan vinner terräng.

Tråkigt bara att du väljer en debattmetod jag anser osaklig. Att kalla alla som inte har samma åsikt som dig för lobbyist och förespråka censur tycker jag inte för debatten framåt så mycket.

Ni är inte speciellt många, däremot har ni flera användarkonton som ni använder er av.

Tack för det! Läs mig rätt nästa gång ;)

Gäller joask202 också.

Där av mitt misstag att ge Mr Noob en oförtjänt känga, trodde att kollektivet startat ännu ett konto, inlägget jag svarade på var nämligen mer eller mindre en kopia av ett tidigare inlägg från ett av dessa konton. Sorry för det Noob. Vill man trolla i vargdebatten måste man överdriva rejält :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
veni Varg attack Vilda djur 66
Mskautpåtur Björn och varg när man sover i skogen Vilda djur 33
islägg Inplanterad varg? Vilda djur 54
insco Hur ska vi göra för att bevara varg! Vilda djur 407
j_stellan Nästan som vargar Vilda djur 95
consono Vargimport Vilda djur 129
plaskdaja Vi säger nej till frilevande varg i Jämtland & Härjedalen Vilda djur 151
millimeter Varg i Härjedalen? Vilda djur 4
ulltand Är det varg? Vilda djur 11
mipert Filmen "Varg" recenseras i Sydvenskan Vilda djur 27
grodanbolle Regional jakt på Varg och Järv. Vilda djur 15
KLAGER Vad vet stockholmare om varg? Vilda djur 3
KLAGER Jaga varg med spjut Vilda djur 4
Highlander- there can be only one Varg: Debatten går framåt. Vilda djur 59
Jockemeister Varg påkörd i dalsland Vilda djur 0
grodanbolle Finskrysk varg invandrad Vilda djur 0
yakman Varg! Vilda djur 12
Raskesven Statusrapport om varg Vilda djur 14
grodanbolle Var det en varg jag hörde? Vilda djur 7
grodanbolle Norges snällaste varg skjuten av jägare. Vilda djur 1
KLAGER Varg safari Vilda djur 0
100826 Varg i Skåne! Vilda djur 4
zzeezz Varg i Sthlm Vilda djur 5
Tiveden Varg. Vilda djur 0
Nosferatu Varg eller hund? Vilda djur 20
Kråkan Såg vi en varg?!?! Vilda djur 7
Usse Norge + Varg Igen!!! Vilda djur 1
KLAGER Varg i Stockholm. Vilda djur 9
Usse Varg!! Vilda djur 45
mattan Varg Vilda djur 2

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg