Var kan jag få tag på dessa googles ?!

God dag :)
Den som söker den letar.
Jag har sökt men icke funnit.
Vet du var jag kan köpa googles av typen på bilden ?!

Bilagor

• Namnlöst-1.jpg
    Namnlöst-1.jpg
    40.4 KB · Visningar: 737
Ser ut som vanliga skidglasögon finns t ex på välsorterade affärer som Alpingaraget i Stockholm är det just den svarta färgen utan stor logga på bandet du är ute efter?

Thure

Bilden visar Försvarets googles som jag tror har ett visst skydd i linsen för splitter. Så det innebär att man får leta efter företag som säljer militärt material. Möjligen det finns civila goggles som uppfyller kraven som skyddsglasögon.

Leta inom airsoft-sfären är mitt tips. Där kommer du garanterat hitta något som är lite lagom "tacticool" utan att vara alltför dyrt, även om kanske inte exakt samma som du har på bilden ovan.

Jag gogglade på googles, men det blev inge bra :)

För att förtydliga så stavas skidglasögon goggles på utrikiska och jag har själv fått tillrättavisning för samma sak i annan tråd då jag frågade om skidsglasögon från en annan tillverkare.

Terräng brukar ha FM-lik utr liksom säkerhets-/överlevnadsfirman i Karlsborg som jag glömt namnet på med det söker du nog snabbt fram.

/Patrik, vars goggles kommer från Juhlbo och sökmotor från google

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg