Den rätta vikkåsan

Nu när tråden har glidit in på kaffe så har jag den bästa lösningen dvs att den varma sommaren 2018 när det var så varmt så att jag kunde inte dricka kaffe i den värmen.

Det blev så dag efter dag och tillslut blev det en vana att inte dricka kaffe.
När sen hösten kom så var jag avvand ifrån kaffe och hade insett hur mycket enklare livet blev utan kaffe.

Det var så skönt att slippa ladda bryggaren och allt pyssel med att värma upp termosen och sen fylla på med kaffe för att ta med på jobbet, eller när det blev långjobb och kaffet var slut.

Slippa alla kaffefläckar och allt pulverspill är också mycket värt.
Men den största vinsten av att ha slutat dricka kaffe är en mycket bättre kvalitet på sömnen.

Så bästa lösningen för kaffe när man ska packa för friluftsliv är att inte dricka kaffe, för då blir det mindre att packa och hålla reda på. Ett krasst konstaterande bara...

Jag drack ca 6 muggar kaffe/dag och jag saknar inte kaffe alls och värderar mer sömnen och bekvämligheten av att slippa bry sej på att köpa, brygga, ha med sej och hela proceduren med kaffe.

Jag är absolut ingen förespråkare för att få folk ska sluta dricka kaffe, för jag har ingen åsikt och bryr mej inte om folk vill dricka sitt kaffe men det är ändå intressant om det är någon mer än jag som av någon anledning har slutat dricka kaffe?