Vandringssällskap sensommar 2010??

Fjällvandring

Hej
Jag planerar en vandring i sommar har planer på Padjelantaleden Ritsem -Kvikkjjokk, men Sarek
är del av Padjelanta så jag hänger på ert alternativ MVH Knut
 
Nu är det dags att göra något åt det här. Om jag säger Sarek/Padjelanta ca 10 dagar nån gång under v 31-33.
Vilka är på då? Skicka ett meddelande så får vi sy ihop en grupp.

Erik
 
Vandringssällskap

Hej Erik !
Jag hänger på om det blir av , dom veckorna är nog att rekomedera i Sarek
som sakt vi måste ordna en grupp nu HA DE BEST MVH KNUT
 
Turförslag: Artfjället

Har läst allas inlägg. Ser ut som att det lämpligen bör bli minst två olika grupper: En grupp för vana fjällvandrare med mycket god kondition som går en tur i Sarek och övernattar i tält. Den andra gruppen skulle så vara vandrare med inte så stor vana vid fjällvandring eller med måttligt god kondition. Jag slår gärna sällskap med sista gruppen. Men endast under förutsättning att det blir en tälttur. Gärna 8 - 10 dagar. I fjol gick jag och min dotter i Artfjället, det vackraste område vi sett under våra fjällvandringar. Jag går gärna inom detta område en gång till och gärna när växternas höstfärger kommit fram. Padjelanta är också vackert och ganska lättgånget. Även området söder om Storulvån i Jämtland är fint. Bifogar bild från Artfjället.
 

Bilagor

  • DSC03655.jpg
    DSC03655.jpg
    52.3 KB · Visningar: 402
Artfjället

Hej Anita !
Många kloka ord ,vi får se hur många som hänger på. Om det blir Carek så är det tält,det finns inga stugor inne i Sarek. Räkna med minst 10 dagar för vandring Ritsem -Satouluokta.
PS Fin bild du skickade med. HA DE BEST MVH Knut!
 
Hejsan!
Jag skulle vilja ansluta mig till gruppen av seriöst intresserade.
Har erfarenhet av friluftsliv men inte just vandring och speciellt inte i fjällen. Kommer följa diskussionen med stort intresse.
Mvh
Patrik
 
Det här verkar lovande :)
Skulle vara kul om några av de som var med tidigt i tråden dök in igen också.
 
lite längre tur.

Hej hej

Jag funderar på att ta mig en lite längre tur, från Abisko i norr till Hemavan i söder, räknar med minst 14dagar (tre mil/dag) till 20 dagar (2 mil/dag) på hur många avstickare som görs, satsar nästan uteslutande på tält.

Detta om ja får sällskap annars så följer jag gärna med något gäng på en kortare tur och fortsätter själv söderut, eller så.

Hör av er om ni är intresserade. / Oscar
 
Hej, jag tror att jag har ordnat med ledighet v32-33 och vill då till Sarek, gärna borta från de välbefolkade lederna med några toppturer inkluderat. Om en eller två avslappnade personer vill göra sällskap skicka gärna meddelande :)

Krävs inte någon särskild fjällvana för en sån tur egentligen.
 
Hej alla!

Det verkar ju vara en del intresserade. För att styra upp det här föreslår jag att vi stoppar denna tråd och skapar två nya. Båda med intriktning Sarek, en med lite lugnare och en med lite tuffare tempo. Så får man anmäla intresse till respektive tråd istället och så får vi försöka styra upp grupperna. Nu försvinner jag på dyksemester ett tag. Men i mitten av april kan jag ta tag i det igen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Rookie3 Vandringssällskap från Abisko till Nikkaloukta 4-9 Augusti? Fjällvandring 2
SaraTommy Vandringssällskap ~20aug Fjällvandring 5
myroribrallan Kvinnligt alt mixat vandringssällskap sökes för Västra leden Kebnekaise v.31 Fjällvandring 3
moa_k40 Vandringssällskap i augusti Fjällvandring 2
Linda G Vandringssällskap sökes i juli Jämtlandstriangeln Fjällvandring 0
Fröken Hilleberg Vandringssällskap Sarek Fjällvandring 3
Knallarn Vandringssällskap nu till helgen, Triangeln Fjällvandring 0
Fareskog Vandringssällskap v31, Ritsem / Gränsleden Fjällvandring 0
Sickansmatte Vandringssällskap alt turtips! Fjällvandring 3
JosefinaA Vandringssällskap v31 t.ex. Kungsleden Fjällvandring 3
personnvik Söker vandringssällskap från Abisko 2 eller 3 juli till Nikkaluokta via Mormapasset Fjällvandring 1
Niklas Stockholm Vandringssällskap i Sarek Fjällvandring 0
valtersson Vandringssällskap v 36-37 Kungsleden(Abisko-Nikkaloukta) Fjällvandring 0
Luna111 Vandringssällskap v 33-34 Kungsleden(Abisko-Nikkaloukta) Fjällvandring 10
giFuh Vandringssällskap sökes! Fjällvandring 0
elin.m.johansson Vandringssällskap Jämtlandstriangeln (och runt de krokarna) med kort varsel! Fjällvandring 1
jörgen hellsten Vandringssällskap sökes v36 Fjällvandring 0
Theddy Vandringssällskap sökes Fjällvandring 0
Rombo Vandringssällskap Sulitelma-Sarek Fjällvandring 2
helena.w Vandringssällskap Jotunheimen i sommar? Fjällvandring 5
kjpil Vandringssällskap med toppturer i Sarek 2011 Fjällvandring 14
_Maggan Vandringssällskap sökes: Rapadalen V31 Fjällvandring 0
Enlund88 Vandringssällskap? Fjällvandring 1
Vildvittra Vandringssällskap Fjällvandring 5
efred Vandringssällskap Sarek. Högre tempo Fjällvandring 20
efred Vandringssällskap Sarek. Lugnt tempo Fjällvandring 0
erixon Vandringssällskap sökes Fjällvandring 8
blåsippan5 vandringssällskap i sommar? Fjällvandring 1
thegedd Vandringssällskap...... Fjällvandring 3
alfons9 Vandringssällskap sökes Fjällvandring 13
praame Sensommar-noob Fjällvandring 7
magnus ul Reseberattelse - Sarek 2010 Fjällvandring 5
shadowfire Film från Helags 2010 Fjällvandring 2
Johan P Sarek Sep 2010 Fjällvandring 9
Kortelainen Sarek/Kungsleden/2010/Hjälp! Fjällvandring 4
dHANScan Kvikkjokk med tåg & buss – hur komma dit söndag 4 juli 2010? Fjällvandring 11
Moxer Vandrings kompis i början av Maj 2010? Fjällvandring 2
landonia Någon som har tips på tur i svensk-norska fjällen under juli månad 2010? Fjällvandring 6
negativ Feedback på planerad rutt Sarek Sommaren 2010 Fjällvandring 58
kebabmaskin Feedback på vandring Helags/Bunnerfjällen/Storådörren 2010 Fjällvandring 4
såg tur sommar 2010 Fjällvandring 3
robinhaag Kebne Mars 2010 Östra leden ?? Fjällvandring 8
empire Fjällräven Classic 2010 Fjällvandring 50

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg