Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag tippar på havsörn också, och det är ju en väldigt stor pippi, och de kan finnas långt från havet också. Men de brukar ha ganska tunga vingslag och inte så där högfrekventa vad jag vet. HÄger kan man känna igen på långa bakben som sticker ut bak. Svårt att se.
Vet inte om denna videon hjälper mer?
Denna är längre. Det är helt klart den största fågeln jag sett i hela mitt liv, den flög på rätt nära håll innan jag började filma.
Det som jag märkte direkt är att då vi har så många rovfåglar här, glador och ormvråkar så vet man ju hur de flyger, de glider mest.
Denna flaxade ganska mycket.
Vi har Havsörn på jaktmarken och det är ca 15mil till närmsta Hav.
Den har varit där snart 10år, i bland med partner och ett år även oberverat en unge.
Då var det nog havsörn, de brukar cirkulera sig högt upp med vindarna. Ser nästan inte ut som de flaxar utan bara lyfter med vinden. Ser många när jag paddlar. Fångade 4-5 st på samma foto en gång.
Då var det nog havsörn, de brukar cirkulera sig högt upp med vindarna. Ser nästan inte ut som de flaxar utan bara lyfter med vinden. Ser många när jag paddlar. Fångade 4-5 st på samma foto en gång.
Kan du posta dina foton? Är fortfarande helt amazed av denna upplevelsen. Kände direkt oro för min hund när den flög över oss först men den var så stor att den nog rätt enkelt kunnat ta den hunden.
Det ska finnas Havsörn Skåne. Tycker den är mörkare på undersidan av vingarna än vad en Kungsörn är, tyckte mig också se ett ngt ljusare huvud. Kolla även med din lokala naturskyddsförening. Dehar säkert koll om det finns Havsörn i ditt område.
Bara för den heter Havsörn, innebär det inte att den bara finns till havs. Den har även setts i inlandet och i fjälltrakter.