Förra året beställde jag en ryggsäck till min fru från Outnorth (eller var det Addnature?) och någon dag efter vi fått säcken, så sänkte de priset ganska så rejält. Jag ringde då och undrade om de kunde kreditera mig mellanskillnaden, speciellt med tanke på att de har öppet köp och fri retur.
En kreditering skulle vi alla tjäna på, jag skulle slippa böket att skicka tillbaka ryggsäcken och de slippa att stå för returfrakten av den första ryggsäcken + nya fraktkostnaden för den nya. Men detta gick visst inte att lösa i deras system, utan vi var tvungna att skicka tillbaka den första säcken och sedan få en ny hemskickad.
Till slut blev det så att jag returnerade första säcken, fick den andra till det nya priset + krediteringen för den första, för att sedan skicka tillbaka den andra också och sedan skaffa en tredje vid vildmarksmässan i Bodafors.
Det måste kosta stora, onödiga belopp när det gäller kostnader för frakter om de inte kan kreditera belopp i deras fakturasystem.
Förutom ovanstående strul, så har jag bara positivt att säga om både Outnorth och Addnature. Möjligtvis att det kommer lite för många mailkampanjer just nu från bägge företagen. Räcker med ett eller två per månad, men nu kommer det nästan var och varannan dag.