Jag skrev ju bra om just Birger Jarlsgatan sist men de senaste gånger jag har varit där känndes det inte lika bra längre och jag håller helt med om kunskapen. Gå jag in i butiken och vet sedan innan vad jag är ute efter funkar det fint men vill jag få lite info och tips bli det ibland rätt konstig. Sist jag var där t.ex och undrade om lätta över ankel-höga vandringsstövlar man kan springa i och som ska funkar till de leriga/snöiga dagar fick jag svar att det finns många som gillar fivefingers...
regel nummer 1: läs på allt innan, minimera antalet frågor, annars är du i händerna på expediten och kommer ut med fyra tält istället för ett.
jag var inne i addnature burtiken på söder för några veckor sedan, fick syn på ett par skor som jag beställt men som tydligen inte skulle finnas varken på lager eller leverantör. men fanns gjorde dom, köpte dom igen så att säga. personalen var kaotisk, ingen visste vem som skulle ta kassan, alla sprang omkring tills dom fattade att kön framför kassan betyder att folk vill betala. men som sagt, vet man vad man ska ha är det inga problem.