Vad packa ner i cykeltröjan?

Det viktigaste verktyget

Helt klart.

Glöm inte mobilen. Den gör mycket nytta om man råkar illa ut. Iofs kan det vara lite knöligt om man är utanför teckningsområdet. Men hur många är det på sin runda?

/Mattias

Kolhydrater

Cyklar man långt behövs mycket energi. Ta med egengjord makaronipudding i potionspåsar på träningsrundan, det är både godare och billigare än energibars.
/Tomas

I mina fickor

I mina fickor brukar jag ha pump, en maxim gel, fyra barer, två bananer och eventuellt ett äpple. Visst det är en del men gellen använder jag bara i "nödssitiuationer"(ger en grymm effekt på mig). Det mästa andra brukar gå åt på en hård fyratimmars tur. Bör kanske tillägga att barerna inte är av Maxim typ utan mindre och betydligt billigare ca 1,50 styck.

I flaskorna är det vatten som gäller för min del.

Det man bör tänka på vid val av foder på träningspassen är att de till huvudsak bör består av snabba kolhydrater, typ vitt bröd, mogna bananer. Lågnsamma kolhydrater anstänger magen onödigt mycket och hinner kanske inte tas upp av kroppen innan träningspasset är slut.

[Ändrat av gustav83 2002-04-14 kl 17:47]

Köpta i Frankrike

>Vad heter de engergibaren för 1,5 stycket??
>
>
>Är de bra?

De heter lite allt möjligt Treeking står det på några paket. Jag köpte en hel hög när jag var i Frankrike. Det finns nämligen barer att köpa i vanliga livsmedelsaffärer där nere. 6-pack för 1 euro.

Bra och bra, det duger. Kanske inte direkt i klass med Maxim och övriga kakor men de ger ju energi.

Pannkakor...

... med mycket socker på! Dessa viks smidigt ihop x 2 och stoppas i plastpåsar som är perfekta att ha i tröjfickan! Funkade jättebra under Vättern. Annars kan man göra som kompisen vars fickor var ockuperade av banan och Snickers: surra fast dem med eltejp (även här förslutna i plastpåsar...) runt ramen!

/A-K

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg