Vad har ni fått för puckade frågor-kommentarer av omgivningen?

Det var ju precis en sådan tråd jag behöver nu =).

Var ute på en promenad i går kväll, iförd min Mithril tröja från klättermusen.
Den är ju lite annorlunda med sin snedställda dragkedja.

När jag gick förbi ett sällskap med äldre damer, så hörde jag en av dem säga lågt och lite tillrättavisande: "den där kan du hänga tillbaka i garderoben..."

Hahaha. Hade gärna svarat "nä du, då kan jag ju inte använda den"
Måste ha varit mig hon syftade på, kan inte tänka mig något annat.
Men så var hon ju säkert runt 80, hon måste trott jag var värsta radikala ungdoms rebellen typ. :)
 
En kommentar

från min 70-årige skridskovän.

"Han kan man inte åka med han tillhör kalsongfolket."

En gliring åt användandet av tights. Min kompis kör sen 70-talet med gröngrått fjällrävenställ.

Thure
 
Det där med att det inte finns några dummar frågor stämmer inte... Det ser man redan på trådstartarens inlägg... "vem leker du att du är?" och "Ja leker du att du är James Bond eller Hamilton"? tycker jag är fina exempel på utomordentligt dumma frågor.

Jag tycker att det var en väldigt fyndig kommentar! Lite självdistans skadar inte.

Är inte friluftsprylar leksaker? Jag ser alla mina friluftsprylar som leksaker och dit hör mina kanoter definitivt.
 
Jag hade en diskussion med en tidigare kollega som envisades med att försöka övertyga mig att man alls inte kunde vandra med bara gympaskor - enligt honom så var man tvungen att ha riktiga kängor på sig, annars var det farligt, man kunde ju bryta benet! Som man inte kan bryta benet om man har en känga på foten? När jag försökte påpeka att jag gick hellre med gympaskor på fötterna och inte slet ut mina ledband, knäleder och generellt hade en trevligare vandring så menade han att jag inte hade något på fjället att göra!

När han sen förstod att jag inte använder tält utan sover bara under en tarp så blev han nästan irriterad och sa att man var tvungen att ha ett tält för att kunna stänga ute alla insekter och vilda djur!!!

Jag valde vid tillfället att byta samtalsämne :)

/Andreas
 
Apropå att vandra i gympadojjor så bilade jag med några kompisar från stockholm till spiterstulen förra sommaren för att vandra där och bestiga Galdhöpiggen och Glittertind. Upptäckte när vi var framme att dom inte hade kängor och vart lite förvånad och frågade om det men dom sa att det gick så bra så...

Dagen efter då vi skulle bestiga Galdhöpiggen gick vi kanske i en timme innnan det började ösregna, och det gjorde det resten av dagen, och dom gick runt i gympadojjor och mjukisbyxor. Gick ju sådär i snön och på hala stenar.

Dagen efter ville dom redan åka hem, kul när man bilat en hel dag för att komma dit och sen stanna en dag innan man åker hem :p
 
(Om vandingskängor/jumpadojjer/gummistövlar kan man ha många åsikter. Jag har också en - men det finns redan trådar om detta.)
 
Apropå att vandra i gympadojjor så bilade jag med några kompisar från stockholm till spiterstulen förra sommaren för att vandra där och bestiga Galdhöpiggen och Glittertind. Upptäckte när vi var framme att dom inte hade kängor och vart lite förvånad och frågade om det men dom sa att det gick så bra så...

Dagen efter då vi skulle bestiga Galdhöpiggen gick vi kanske i en timme innnan det började ösregna, och det gjorde det resten av dagen, och dom gick runt i gympadojjor och mjukisbyxor. Gick ju sådär i snön och på hala stenar.

Dagen efter ville dom redan åka hem, kul när man bilat en hel dag för att komma dit och sen stanna en dag innan man åker hem :p

Fast när jag blir blöt i mina gympaskor så gnäller inte jag och vill åka hem! Det är ju då det roliga börjar :)

Var ute på en dagstur en av de allra första vårdagarna förra året och traskade lugnt fram i mina gympaskor. Alla jag träffade hade antingen rediga kängor eller gummistövlar på sig, det vill säga alla utom en, det var en tjej jag mötte som gick barfota :)

Alla förutom tjejen tittade snett på mina gympaskor och de få kommentarer jag fick handlade om att det hade varit torrare med stövlar på fötterna!

/Andreas
 
Man kan väl överhuvudtaget räkna upp många puckade (forum)kommentarer på temat.

"Dina prylar funkar inte. Jag har testat dom och det gick inte alls bra./Det har jag läst någonstans."
eller
"Mina prylar fungerar jättebra, jag testade dom (en gång) och inget gick galet./Det har jag läst någonstans."
 
Man kan väl överhuvudtaget räkna upp många puckade (forum)kommentarer på temat.

"Dina prylar funkar inte. Jag har testat dom och det gick inte alls bra./Det har jag läst någonstans."
eller
"Mina prylar fungerar jättebra, jag testade dom (en gång) och inget gick galet./Det har jag läst någonstans."

Mitt standard svar brukar isåfall bli nåt i stil med att
"Ojdå då måste jag genast sluta använda prylen" hehe

/Andreas
 
Kul tråd :D

Jobbade med skidpatrullen på en skidort i sverige i vintras. En björk hade lagt sig in i pisten och var i vägen för pistmaskinen så jag fick i uppgift att kapa ned den. Sagt och gjort.
När jag sedan släpat in björken i skogen och står vid skotern med bågsågen i högsta hugg sladdar en tant fram till mig.
(Tydligt en ovan skidåkare med träningoverall, fullängdsskidor och enspännes pjäxor.)
Hon frågar "Vad har du den där till?"
Jag svarar helt sonika "Amputeringar"
Att döma av hennes ansiktsuttryck hade jag lika gärna kunna förklarat att jag äter kattungar till frukost och jag fick snabb rätta mig och förklara problematiken kring björken.
Något moloken åkte hon därifrån och jag fnissade gott inombords.
 
Vem äger alla kajaker

Har hört frågan några gånger. "en privatperson kan väll inte äga en kajak?" Någon trodde att alla kajaker i sverige tillhörde Svenska kanotförbundet och någon att det var staten som ägde dem.

Hmm..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Timothyy För alla jaktintresserade - Jag har startat en hemsida Allmänt om friluftsliv 0
GustavOh Vem har rätt till fjällen? Allmänt om friluftsliv 39
Skogsstjärnan Naturupplevelsen har blivit en inkomstfråga Allmänt om friluftsliv 316
TheGee Caravan backpacking sport sovsäck, kanske du har mer information om säcken. Allmänt om friluftsliv 16
ojm Vad har jag hittat? Allmänt om friluftsliv 0
Sverker G Vad har ni på er i sovsäcken? Allmänt om friluftsliv 20
Lea262 Finns det någon som har lust ... Allmänt om friluftsliv 1
Gamling Hm, är jag gnällig eller har folk blivit lata? Allmänt om friluftsliv 41
greenfish Gratis kartor som har meridaner!? Allmänt om friluftsliv 2
seww Var har DU varit på tur idag? Allmänt om friluftsliv 52
lost_in_time VARNING, åka till Ryssland om du har utländsk namn/utseende innebär problem! Allmänt om friluftsliv 23
apfaktor Har vi ett tråkigt liv...rent allmänt? Allmänt om friluftsliv 3
silenhag Vad har du hittat? Allmänt om friluftsliv 33
MarkusF Vilket sällskap har ni? Allmänt om friluftsliv 24
sasq Sajt som visar var det HAR regnat? Allmänt om friluftsliv 6
Fraktal Tappat bl.a ett Nallo, vad har du blivit av med? Allmänt om friluftsliv 34
NattaZatta Tips när man har med hunden på färd Allmänt om friluftsliv 7
bäfver Har ni sett den här? Allmänt om friluftsliv 14
pyllan Finns det någon som fått problem men sina knä av att använda MBT skor? Allmänt om friluftsliv 6
glenn o.c. Möten med puckade turister Allmänt om friluftsliv 19

Liknande trådar