UT MED PACKET? Deutsche raus?

FJS90/91; sa:
migael; sa:
Ju förr skånskan försvinner, destå bättre :)

Ett alternativ är att göra Skåne till en egen stat och såga av det från Sverige och skicka ut det i havet, alternativt sälja det till Danmark.

Men allvarligt talat.. Kunde du inte komma med nått bättre, den e ju sååååååå gammal.. Du får ett försök till, kom med nått nytt och lite roligt!

Ja, den var ungefär lika bra som att sämre fotbollsspelare skulle ha bättre kondis än bättre fotbollspelare eftersom dom inte hade nån teknik :)~~

(hinner inte svara något mer nu eftersom det bär av mot fjällen :))
[Ändrat av migael 2003-07-17 kl 12:48]

migael; sa:

Ett alternativ är att göra Skåne till en egen stat och såga av det från Sverige och skicka ut det i havet, alternativt sälja det till Danmark.

Tja, tror inte att du kommer høra protester från skåne...(Møjligen från importerade føre detta 08-or)

Som du mærker har jag redan anpassat mitt tangentbord till mitt framtida modersmål :)

P.S
Vi kan hjælpa till att græva/såga eller hur du nu vill ha det ;)

jakobg; sa:
migael; sa:

Tja, tror inte att du kommer høra protester från skåne...(Møjligen från importerade føre detta 08-or)

Som du mærker har jag redan anpassat mitt tangentbord till mitt framtida modersmål :)

P.S
Vi kan hjælpa till att græva/såga eller hur du nu vill ha det ;)
Tror det finns (eller fanns) något som heter Spetetsvänner (eller något liknande har inte 100 koll) med medlemmar från bägge sidor svensk/skånska gränsen. De träffas och försöker med gemensamma krafter skilja Skåne från fastlandet.
:)
Ola

Övningarna fortsätter

Tror det finns (eller fanns) något som heter Spetetsvänner (eller något liknande har inte 100 koll) med medlemmar från bägge sidor svensk/skånska gränsen. De träffas och försöker med gemensamma krafter skilja Skåne från fastlandet.
:)
Ola [/QUOTE]

Det finns och försöken fortsätter....

Alla grupper består ju av individer, de mest sympatiska, i längden, brukar besitta humor, och de mest osympatiska är initsialt "neutrala". Maträtter brukar vara mänskliga och mer eller mindre universella innan de förlorar sig
in i historiens töcken....
Rashygiensiska institutet, mfl liknande otrevliga institutioner kommer ur det grumliga fordom & nu... men intressant är att se vilkas politik ledde/-er till formaliseringen av dessa...
Som tur är bär inte vandrande turister med sig mer än de kan bära (jo många gör det! ;-)) men de bilande från vissa trakter har inte bara allt med hemifrån utan även t o m staket med sig!
Hjälpsamhet kommer från individer och trivs gör man ihop med dylika.
Som FN-anställd vet man att illa behandlad blir man ofta av dem som blivit det förr....
Internationell ambassödör blir man blott på individnivå...
Östeuropa var en av många intressanta upplevelser... äventyret väntar runt hörnet.... även för oss i Skåne.

Go tur

Johan K

Re: Re: Re: Din åsikt, Georg?

Och slutligen Patric. Jag har bott i Småland, Östergötland, Ångermanland och Skåne. Jag har lärt mig dialekten på de ställen jag bott under det första året jag bott där, bortsett från skånska. Jag vägrar att befatta mig med den otäcka dialekten!

/Håkan [/QUOTE]

Håller med dig, tacka vet jag den rejäla norrlänskan;)

Re: Re: Re: Re: Re: Din åsikt, Georg?

FJS90/91; sa:
mmm... inte nog med att vi skåningar är fryntliga och ödmjuka vi är Toleranta oxå!
(utom jag då som bevisligen hatar alla)

Patric: varför inte ladda med lite chips, öl och nâgra Evard Person-rullar i kväll?

Eftersom han ju verkar vara en förebild för de flesta skâningar, även för dig; varför inte lára lite livs-filosofi av denne fryntlige, godmodige och fine man, och bli som han, helt enkelt?

Mvh / Mats

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg