Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
UT MED PACKET? Deutsche raus?
- Trådstartare sachsaren
- Start datum
Enkät om tyskt beteende.
Hejsan och välkommen i utsidans interkulturella gnällhörn!
Idag publicerades resultatet av en stor enkät som handlade om tyskarnas syn på tyskarnas beteende och uppträdande i andra länder.
Resultatet sammanfattas i rubriken "Många tyskar skäms över sina landsmän".
63% av de tillfrågade tyskar uppgav att ha skämts någon gång över landsmännens semesterbeteende.
49% av alla tillfrågade tyskar tror/tycker att tyskar har ett dåligt anseende utomlands p.g.a.
-tyskarnas oväsen (88%)
-tyskarnas talrika klagomål (82%)
-tyskarnas missaktning av inhemsk kultur (69%)
-tyskarnas insisterande på tysk mat
-tyskarnas olämpliga klädsel
De resterande 51% tror/tycker att tyskar har ett bra anseende utomlands p.g.a.
-tyskarnas kulturella öppenhet (86%)
-tysk punktlighet (82%)
-tyskarnas bemödande att tala landets språk (74%)
Originalartiklet kan läsas här:
http://www.spiegel.de/reise/aktuell/0,1518,313587,00.html
Hälsningar,
/Georg
Hejsan och välkommen i utsidans interkulturella gnällhörn!
Idag publicerades resultatet av en stor enkät som handlade om tyskarnas syn på tyskarnas beteende och uppträdande i andra länder.
Resultatet sammanfattas i rubriken "Många tyskar skäms över sina landsmän".
63% av de tillfrågade tyskar uppgav att ha skämts någon gång över landsmännens semesterbeteende.
49% av alla tillfrågade tyskar tror/tycker att tyskar har ett dåligt anseende utomlands p.g.a.
-tyskarnas oväsen (88%)
De resterande 51% tror/tycker att tyskar har ett bra anseende utomlands p.g.a.
-tyskarnas kulturella öppenhet (86%)
-tysk punktlighet (82%)
-tyskarnas bemödande att tala landets språk (74%)
Originalartiklet kan läsas här:
http://www.spiegel.de/reise/aktuell/0,1518,313587,00.html
Hälsningar,
/Georg
Re: Enkät om tyskt beteende.
Don't mention the war... Jag trodde tyskar kunde snacka om sådant nu før tiden...
Før øvrigt är min erfarenhet att tyskar är de trevligaste turisterna och de minst "burdusa" (som någon anklagade dem før att vara). Jag har iofs aldrig besøkt Ibiza och liknande ställen men jag tror att det väcker betydligt mer uppmärksamhet med en skränande høgljus tysk än en likadan britt. En arbetskamrat till mig var tillsammans med en tysk och 7 israeler ( i 25 års åldern)på en veckotur i en liten båt längs Amazonasfloden och Israelerna vägrade konsekvent att snacka med tysken under en vecka. Snacka om att tro på arvssynd(rasism). Då jag bor i Norge blir jag också upprørd øver hur "tyskerungerne" blev behandlade efter kriget hær i Norge.
[
-tyskarnas oväsen (88%)
Hälsningar,
/Georg
Don't mention the war... Jag trodde tyskar kunde snacka om sådant nu før tiden...
Før øvrigt är min erfarenhet att tyskar är de trevligaste turisterna och de minst "burdusa" (som någon anklagade dem før att vara). Jag har iofs aldrig besøkt Ibiza och liknande ställen men jag tror att det väcker betydligt mer uppmärksamhet med en skränande høgljus tysk än en likadan britt. En arbetskamrat till mig var tillsammans med en tysk och 7 israeler ( i 25 års åldern)på en veckotur i en liten båt längs Amazonasfloden och Israelerna vägrade konsekvent att snacka med tysken under en vecka. Snacka om att tro på arvssynd(rasism). Då jag bor i Norge blir jag också upprørd øver hur "tyskerungerne" blev behandlade efter kriget hær i Norge.
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg