-Patric-; sa:näää.. gott folk, nu drar jag till skogs hos SÖS om en halvtimme..
Till skogs på SÖS? In på psykakuten med andra ord?
(Förlåt. Jag tror att det är bättre att jag går och tar en fika på min paus istället)
-Patric-; sa:näää.. gott folk, nu drar jag till skogs hos SÖS om en halvtimme..
Dåliga nyheter. Detta innebär sannolikt ett brott mot Bernkonventionen http://www.grida.no/prog/norway/convention/bern/berncon.htmRaskesven; sa:Det hänger alltså på oss, Sverige, hur det ska gå för den "svensk-norska" vargstammen, och björnen. Norge prioriterar enligt artikeln det nuvarande norska sättet att bedriva fårskötsel.
Håkan K; sa:Nån här på jobbet påstod för nån vecka sen att det är ca 650 generationer sen Neanderthalarna. En fis i världsrymden, alltså.BAX; sa:Det är nog sant att människan mentalt egentligen är kvar på grottmänniskonivå, trots att vi gör vårt bästa för att dölja det.
/Håkan
Aaaahh är det så det hänger ihop?chralm; sa:Nu spelar det ju ingenr oll. Neanderthalarna är ju inte våra förfäder, vi kommer från deras kusiner Cro Magnon. Neanderthalarna dog ut (ja förutom det fåtal som numera planterar ut vargar i Värmland då).
Håkan K; sa:(OK, du har rätt, men hur många generationer sen började Cro Magnon-människan skriva trollinlägg på Utsidan?)
/Håkan
Raskesven; sa:Saxat från de 5 stora,
http://www.de5stora.com/nyheter.asp?ID=765&Kat=Rovdjur
"Sverige får i fortsättningen ensamt bära ansvaret för den skandinaviska vargstammens bevarande. Det blir effekten av att Norge nu officiellt inte säger sig kunna hysa mer än högst 40 vargar i landet.
.....
.....
Jag hade förväntat mig något liknande. Men det är bra att sakläget klarnat. Nu vet vi vad vi kan räkna med i framtiden, säger Robert Franzén, rovdjursansvarig på verket (Naturvårdsverket, min anm.).
- Sverige får stå på egna ben i fortsättningen när det gäller varg och björn. Deras överlevnad beror helt på oss nu."
Det hänger alltså på oss, Sverige, hur det ska gå för den "svensk-norska" vargstammen, och björnen. Norge prioriterar enligt artikeln det nuvarande norska sättet att bedriva fårskötsel.
Raskesven
-Patric-; sa:Skulle utbildningsnivån ha något med intelligens och rationellt tänkande att göra?
(Rick Rossner är väl dörrvakt?)
.
[Ändrat av -Patric- 2004-04-22 kl 11:35]
orkesterchefen; sa:Sorgligt, men jag hade iofs inte heller väntat mig annat från ett land som ser stort på att hålla sig till rimliga jakt och fiskekvoter. Bl.a. verkar det som dom inte tycker att det skall vara för många valar i haven heller. Nästan så man borde överväga en bojkott.
crazy; sa:Jag skrev ett mejl till norska turistbyrån och sa att jag inte tänkte åka dit mer. Det var när de helikopterjagade för ett eller ett par år sedan.
Jävla skitland. De klubbar säl. De skall börja skjuta val. De skjuter varg. De överfiskar torsk. De vill borra i barens hav trots miljökonsekvenserna. Norge är faktisk det land som ytnyttjar sina oljeresurser MEST i hela världen. Det borde bli dags att utöva lite påtryckningar tycker jag.