Uppdrag granskning!

avslutad210712

Gäst
BAX; sa:
Saxat från sidan två.
Och det är väl på landsbygden den största rädslan verkar finnas. (?)

/BAX

Bor på landsbygden och har en känsla av att en del människor mer hatar/tycker illa om rovdjur än vad de är rädda för dem. För egen del är jag inte rädd för rovdjur men för min hund skulle jag kunna vara orolig. Fast skulle jag möta en björn på nära håll skulle jag garanterat ha björnfrossa. Tror dock inte att jag skulle känna samma rädsla för en varg. Kanske för att jag har hundvana eller kanske för att den inte är lika stor som en björn.
 
avslutad210712; sa:
Bor på landsbygden och har en känsla av att en del människor mer hatar/tycker illa om rovdjur än vad de är rädda för dem. För egen del är jag inte rädd för rovdjur men för min hund skulle jag kunna vara orolig. Fast skulle jag möta en björn på nära håll skulle jag garanterat ha björnfrossa. Tror dock inte att jag skulle känna samma rädsla för en varg. Kanske för att jag har hundvana eller kanske för att den inte är lika stor som en björn.

Detta stämmer in på mig också, jag uttryckte mig väl fel, skulle ha skrivit avogheten, eller nåt liknande.

/BAX
 
Hmm..

..14 sidor på mindre än en vecka, och då återstår "del 2" nästa tisdag.
Sammanräknat med de trådar som skrivits tidigare så är vargen det ämne som berör överlägset mest.

Det är nog sant att människan mentalt egentligen är kvar på grottmänniskonivå, trots att vi gör vårt bästa för att dölja det.

/BAX
 
Re: Hmm..

BAX; sa:
Det är nog sant att människan mentalt egentligen är kvar på grottmänniskonivå, trots att vi gör vårt bästa för att dölja det.

/BAX

Det som skilljer oss från grottgubbarna är väl digitalklockor och kreditkort..

(eller som det står i "Liftarens Guide till Galaxen": denna apbaserade livsform som tycker att digitalur är märkvärdiga är olyckliga nästan hela sitt liv på grund av gröna papperslappar vilket är konstigt för dom gröna papperslapparna är ju inte olyckliga)
 
Re: Hmm..

BAX; sa:
Det är nog sant att människan mentalt egentligen är kvar på grottmänniskonivå, trots att vi gör vårt bästa för att dölja det.
Nån här på jobbet påstod för nån vecka sen att det är ca 650 generationer sen Neanderthalarna. En fis i världsrymden, alltså.

/Håkan
 
Håkan K; sa:
tigertamjaren; sa:
Vargarna är ju utomjordingarna som styr hela världen.
Enl "Liftarens guide till galaxen" så är det råttorna, inte vargarna. Du kanske blandade ihop det?

/Håkan

Har faktiskt inte förkovrat mig i lektyren ifråga, men denna något modifierade (för att inte skrämma skiten ur allmogen) men ändå likartade uppgift styrker ju saken! Äntligen börjar sanningen uppdagas!!!

Naturvårdsverket styrs ju av Överstevargen själv med det försåtligt smeksamma namnet Liljelund, just densamme som i Ryssland går under namnet Putin. Alla vet väl för övrigt (efter TV-bilderna som har rullats ut över världen) att Putin både flyger jetplan och pratar tyska som en Berlinare, en mångsidig utomjording m.a.o. (Så akta dig Håkke, han har dig på kornet!) Hursomhelst, de invandrande vargarna från Ryssland utgör i själva verket en "folkförflyttning" av Ruski-vargar / utomjordingar, och var nödvändiga för att harmoniseringen mellan öst och väst skulle lyckas. Nu sprider sig åter vargskräcken i detta land, just som avsett, och tro inte anat än att herr Liljelund har ett finger med i spelet!

Ja jäklar.

/ G
 
Vargen - en vän

âterkommer som alltid i dessa vargtrâdar till spanska Fapas hemsida http://www.fapas.es/ och deras projekt för att bevara norra spaniens unika vilda fauna, inkl. vargen.

Dár finns en mängd artiklar om vargens situation i allmánhet, i Spanien i synnerhet, samt en rad artiklar som vill avliva myten om vargens diaboliska läggning.

Finast är naturligtvis storyn om Carlos Sanz och hans dotter Blanca, som har varg som husdjur - "tillgivnare och inteligentare än hundar".

cap8.jpg

Carlos, Blanca, vargmoder samt hennes ungar


En annan boken Amigo lobo (Vargen, vâr vän), skriven av nedan orádde gentleman Julio García

amigolobo2.jpg


"Give me five"
 
Om en varg blir tam, blir den en hund då?
Kom att tänka på det när bilderna ovan lades ut samt när svärgubben satt och påpekade alla likheter mellan vargarna i programmet och Jämthundar.

Funderar också på varför Tre Kronor alltid möter den "Ryska Björnen", när det borde vara "..Vargen"

/BAX
 
näää.. gott folk, nu drar jag till skogs hos SÖS om en halvtimme..Tebax på måndag kväll lagom till smygfilmningen och den heta debatten om våra stora vovvar på tisdag.
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg