Uppdrag granskning!

Re: Re: En försynt fråga..

Stadan; sa:
Djurparksdjur brukar ingå i ett utbytesprogram med andra djurparker för att minimimera risk för inavel. Man har mycket bra koll på genuppsättningarna hos dessa djur för att inavelsdepression annars kan uppstå. [Ändrat av Stadan 2004-04-22 kl 09:36]

Okej, jag trodde dom var importerade nånstans ifrån.
Det är alltså för att man har järnkoll på generna hos djurparksindividerna som man kan utesluta utsättning.

Tack för svaret.

/BAX
 
Re: Re: Re: En försynt fråga..

BAX; sa:
Stadan; sa:
Djurparksdjur brukar ingå i ett utbytesprogram med andra djurparker för att minimimera risk för inavel. Man har mycket bra koll på genuppsättningarna hos dessa djur för att inavelsdepression annars kan uppstå. [Ändrat av Stadan 2004-04-22 kl 09:36]

Okej, jag trodde dom var importerade nånstans ifrån.
Det är alltså för att man har järnkoll på generna hos djurparksindividerna som man kan utesluta utsättning.

Tack för svaret.

/BAX

Det med utsättning av varg från fångenskap kan vara svårt. Är det vargar som har gått i fångenskap under en lång tid så klarar dom sig inte i det vilda. Dom har ju tyvärr blivit vana vid att bli fodrade. Det var ju en tik som hade kommit ut från Frösöns Zoo för ett antal år sedan men den höll sig hela tiden runt hägnet och kom slutligen tillbaka. Hade den velat så hade den stuckit.

Hmmmmmm det där med ubåtsteorin lät intressant. Men jag har en annan teori. Dom blir luftlandsatta med fallskärm. Kanske en förklarning till alla UFO observationer med *L*
 
Re: Re: Re: Re: En försynt fråga..

Aardwolf; sa:
Hmmmmmm det där med ubåtsteorin lät intressant. Men jag har en annan teori. Dom blir luftlandsatta med fallskärm. Kanske en förklarning till alla UFO observationer med *L*

Nu e vi konspirationerna på spåren.. Fotbolls-VM Stockholm 1958, månlandningen, rymdgubbarna i Area 51 och fallskärmshoppande Vargar i Värmland...wow Intrigerna tätnar..
 
Re: Re: Re: Re: En försynt fråga..

Aardwolf; sa:
Hmmmmmm det där med ubåtsteorin lät intressant. Men jag har en annan teori. Dom blir luftlandsatta med fallskärm. Kanske en förklarning till alla UFO observationer med *L*

Mmmmm, Snart kommer väl vargmotståndarna och påstår att det är UFOn som kidnappad vargarna vilket förklarar bortfallet och de försvunna vargarna.

Nää, tjuvjakt har aldrig förekommit. Men förra veckan hörde jag en fågel som sa att han sett ett märkligt ljus och där fanns även en VARG.
 
Re: Re: Re: Re: Re: En försynt fråga..

-Patric-; sa:
Nu e vi konspirationerna på spåren.. Fotbolls-VM Stockholm 1958, månlandningen, rymdgubbarna i Area 51 och fallskärmshoppande Vargar i Värmland...wow Intrigerna tätnar..

Det där med fotboll-VM har jag nog missat. Eller var det att vissa anser att det aldrig ägt rum?
 
[/QUOTE]

Du menar att SIG har hoppat fallskärm över den finska tundran, kidnappat ett vargpar och tagit tillbaka den med ubåt för att sedan inplantera den i värmland. [/QUOTE]

Ja är det som krävs så förefaller ju teorin att dom har tagit sig in själva än mer långsökt. :)

Leif...
 

avslutad210712

Gäst
Fast nu förstår jag varför svenska marinen jagade ubåtar så frenetiskt. En massa varghatare i grund och botten. Blev svårare när vargarna började åka ufo.
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg