Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Det värsta som kan hända med tarp
Dragfriare, ja. Men skillnaden har hittills varit så obetydlig att den bara känns som en minskning av kondenstrycket jämför med det slutna rummet. 95% dragfritt känns helt OK för mig. Väljer jag 700 g varianten med innertält/myggskydd/bivacksäck så ökar dragfriheten.
Markväta handlar ju även när det gäller tält om var man placerar det. Det får vara väldigt nya tältgolv om de skall tåla att ha en vattenpöl under. Åtminstone enligt min erfarenhet.
Jörgen
ping; sa:NUI; sa:Jag söker de lättaste prylarna som gör jobbet. Jag har lärt mig mycket av UL-utrustning och hoppas att andra också skall göra det. Om det jag använder är en tarp eller ett tält och om det är "äkta UL" eller inte spelar inte mig någon roll. Men det väger 440-700 g och klarar att skydda mig lika bra under barmarkssäsongen som ett tält på 1,5-3 kg.
Jörgen
Nej,ett tält är ett slutet rum och skyddar således från drag och markväta.
peter
Dragfriare, ja. Men skillnaden har hittills varit så obetydlig att den bara känns som en minskning av kondenstrycket jämför med det slutna rummet. 95% dragfritt känns helt OK för mig. Väljer jag 700 g varianten med innertält/myggskydd/bivacksäck så ökar dragfriheten.
Markväta handlar ju även när det gäller tält om var man placerar det. Det får vara väldigt nya tältgolv om de skall tåla att ha en vattenpöl under. Åtminstone enligt min erfarenhet.
Jörgen