Malindo; sa:Gode Tigertämjare,
mâske är jag beklämmande, men det är mina privata funderingar som àterspeglas i ovan inlägg, ej som representant för vare sig mitt företag eller som representant fór industrin i stort.
Mats, du har upprepade gånger uttryckt hur svårt det är att få ner vikt på kängor och skor, då i egenskap av representant för en kängtillverkare, se exemeplvis nedanstående citat från sidan 2 i den här tråden. Personligen har jag ibland svårt att avgöra när du är representant för ett företag inom "industrin" och när du inte är det.
Malindo; sa:Gode Nermander,
som representant för de mörka marknadskrafterna kommer dessa avslöjanden mycket lägligt. Att exempelvis göra en känga lättare OCH samtidigt bibehâlla samma kvalitet OCH samtidigt bibehâlla priset har hitils visat sig vara extremt svârlöst, ja i princip omöjlig ekvation. ...Nu visar det sig alltsâ att det hela enbart är en marknadsfrâga, och inte alls har med tekniska materials egenskaper och kostnader att göra.. Sâ, eftersom du uppenbarligen sitter inne med svaret pâ hur det hela ska gâ till, vänligen ring omgâende!
Oportunity knocks!
Vad som sålunda avsågs i mitt eget inlägg ovan var "friluftsindustrins" i mina ögon ofta mycket sorgliga inställning till låg vikt på sina produkter, och då särskilt skor och kängor, där vikten uppenbarligen är extra betydelsefullt.
Men om det nu skulle visa sig bli ändring på detta är ju det alla tiders.