Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej,
Har den kloka läsarkretsen tips på bra och prisvärda kläder för barn. Eftersom jag nämner ITAB så förstår ni att det inte är trendig design som är det viktigaste.
Mvh, Patrik
PS Nej jag har inte letat igenom gamla foruminlägg. Ber om ursäkt för att jag är lite slö...
Tänkte också tipsa om Stormberg som mina barn använt vid fjällvandringar. Det är xxls egna "lågbudgetmärke" och säljs i princip konstant med 50% rea (vilket nog närmast är ett försäljningsargument än "riktig" rea) vid deras varuhus. Kvalite/prisnivå skulle jag säga är bra då de fungerat helt ok på våra familjevandringar.
Utomlands finns ett helt annat barnutbud då marknaderna är större, globetrotter.de, Regatta.com hittade vi en del hos när det var dags. Franska och Italienska fritidshus har massvis, joanna kan säkert tipsa om Östeuropeiska firmor.
Svårt - jag brukade visst passa på och handla lite basplagg till barnen när vi ändå hade vägarna förbi, men det var väldigt länge sen och mest "noname"-grejer, typ fina ullstrumpor.
Ull- och dunplagg är ofta bra kvalitet och prisvärt att köpa i Polen, välgjorda läderskor i Polen och Tjeckien.
Tjeckiska Hannah och polska 4F brukar ha gott rykte, dock inget jag testat på mina egna barn.
Polska Hanzel gör fina vandrarskor från storlek 36, plus några speciella barnmodeller. Tjeckiska Saltic gör väldigt fina skor från storlek 3 (UK).