Tack för alla svaren! Ska kolla igenom era förslag!
En uppdatering;
Vill bara tillägga att jag har tänkt flytta kåtan i intervaller på kanske 4 veckor (kan bli längre vistelser) självklart kommer jag höra mig för med markägare.
Detta är ett 1års projekt, datum är satt från första januari 2019 till 2020.
Jag kommer använda cykel+släp för att flytta runt, tid är inga problem och det är inga större sträckor (kommer hålla mig i blekinge) så vikt skiter jag i. Väger det 100KG så gör det. Min cykel vägde stundtals 60-70kg när jag cyklade till Singapore.
Man kanske ska helt skita i cykel dock och bara dra en kärra med allt i?
Jag har fixat lov att vara på en polares fars mark första månaden, och som backup om ingen annan skulle låta mig få stanna i deras skog.
Jag har ekonomi för att klara mig i ett år utan att jobba, det här är dock ingen extrem överlevnadsgrej så mat och ved kommer inhandlas vid behov.
Det är möjligt att jag jobbar som timanställd och tar någon dag i veckan om det är möjligt/önskvärt.
Jag kommer ha ofantligt mycket tid så det blir väl att se hur mycket man kan äta av i skogen. Fiskevana har jag, undviker dock helst det i den mån det går.
Uppskattar alla era svar. Vill även tillägga att "mysfaktorn" är av högre priotritet än te.x vikt.
Det lutar åt att bli ett tentipi safir 7bp, innergolv vet jag inte om det är värt? Någon med kunskap? Snöfall är generellt sätt väldigt lågt under vintern här, speciellt på senare år.
Kaminen blir en eldfell ser det ut som även den ifrån Tentipi, torkställning ska köpas.
Så här ser min inköpslista ut nu, förslag uppskattas!!
Yxa, multiverktyg, ståltråd, silvertejp, schampo som går att använda i te.x sjöar utan att det är miljöfarligt, någon billig telefon, typ nokia 3310 eller liknande, trasa för att putsa skorna och dylikt, hygienartiklar.
Vidare
Gasolkök, förslag? Multifuel eller något som går på rödsprit?
Grytor, stekpanna, bestick, mugg. Vad för typ av gryta/stekpanna skulle ni rekommendera?
Förvaringslådor, gärna i trä. Hur skulle ni gå tillväga med smutstvätt? Tvätta direkt? Någon har nämnt tvättbräda.
Oljelampa av hög kvalité, tips? Ficklampa. Extra batterier. Tips på mysig belysning utan risk att bränna ner hela tältet?
Tänker att jag kommer att ha torrvaror i en trälåda av något förslag. Behållare kryddor.
Stora vattendunkar.
Sova på ett liggunderlag och sedan lägga fårfällar över? Två täcken, ett i dun och ett i ylle? Alternativt en fältsäng för att slippa markkyla?
Skrev ner detta lite snabbt så har inte helt tänkt igenom det. Men uppskattar verkligen alla förslag jag kan få här. Det får gärna kosta om det är bra kvalité, tanken är som sagt 1år men jag köper grejer som jag gärna ser håller betydligt mycket längre än så ifall jag trivs med det här.
Mvh!!