• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Trött på att vara singel i fjällen!

Lättaste...

Lättaste sättet e väl bara att fixa ett konvent där alla sidans singlar träffas under en långhelg/vecka på en bra fjällig plats med tillhörande aktivitet o mingel?! Problem solved? Dem som hittar något hittar något o dem andra får testa igen.

Wow, vilken jäkla tråd.

Själv fick jag min nya flickvän att tillbringa en natt i ett tält för första gången för några helger sedan. Hon trodde att hon skulle dö. Annat var det morgonen därpå, då ville hon tälta igen. Vet inte hur mycket övertalning det kommer att krävas för att få upp henne i fjällen.

Wow, vilken jäkla tråd.

Själv fick jag min nya flickvän att tillbringa en natt i ett tält för första gången för några helger sedan. Hon trodde att hon skulle dö. Annat var det morgonen därpå, då ville hon tälta igen. Vet inte hur mycket övertalning det kommer att krävas för att få upp henne i fjällen.

Det är väl bara att sälja in det på rätt vis, på premisser som hon skulle uppskatta? Dela upp med boende på fjällstugorna/stationerna och tältning. Så kan du smyga det på henne kanske?

Äventyrerska söker äventyrare

Men alltså, vill du hänga med på fjällvandring, snowboard off pist, teknisk dykning, MTB (vill gärna testa i fjällen), klättring, resor till världens alla hörn och inte är främmande för nya utmaningar eller lite god mat & dryck mellan äventyren så är jag här och bara väntar på dig...men vänta nu, du finns inte va? ;) Motbevisa mig gärna!

- Fjällvandring Check
- Off-pist åkning Check (visserligen på skidor)
- MTB Check
- Dykning Check (Dock nybörjare)
- Klättring Check (Mest inomhus men helst utomhus på ett högt berg)
- Resor till världens hörn Check (Marocko i januari, Nya Zeeland med mellanlandning i Nepal andra halvan av 2015)

Så de finns nog.. ;)

Friluftstjej finnes!

Hej alla friluftskillar! Här är jag och jag längtar precis som ni efter sällskap i fjäll o mark, vatten o berg, toppar o dalar, klippa o skog....så ni får gärna höra av er.
Jag är 44 o spänstig o alert och älskar allra mest snö i stora mängder. Såg en artikel om Muddus naturreservat med snöskor på ....det vore nåt!

Min morfar vandrade jätte mycket ensam i Norrlands fjäll på 30-talet o jag har funderat på om jag skulle vilja det, men...nja, hellre tillsammans faktiskt! :)

Så hur gör vi? kontaktar ni mig på min mail kanske så kan vi ju se!? hjortronmyr@live.se

Jag kanske vågar mig på en liten "blänkare" på Forumet också.
Hoppas vi ses!

Finns och söks ...

Intressanta diskussioner det här, jag för min del hade varit nöjd om bekantskapskretsen hade utökats med fler friluftsintresserad vänner gärna i närområdet södra Sverige såsom Skåne ex. men även i andra delar av landet. De är nog så svårhittade . Forumet består utav en stor mängd människor några bör man ju funka bra ihop med.

Mina krav är modesta glatt humör och gilla vara ute räcker långt, gör det mesta nöjd med enklare grejer inte bestiga mountain Everest typen kanske. Jaga karlar får andra göra, dejting är inget för mig, jag är förbrukad.

Ingen som tänkt besöka fjällfest möjligen?!

Lycka till i djungeln !

50 länder precis besökta!

Halvvägs mot målet 100 :)
Dessutom halvvägs i livet (japp funderar på att trilla av pin ganska tidigt).

Vandring, berg , djur och natur står allt som oftast på programmet när resmål väljes.

www.travelante.se

Hör av er om ni ska med :)

Förlsag på kontaktmöjlighet

Funderar på en sak.
Den där bilden som någon postade tidigare i tråden, med olika färg på mössan. Skulle man inte kunna ha ett stycke tyg runt armen? Eller en mössa för den delen.
Grönt för singel, röd för upptagen, gul/orange för öppen för kontakt. Eller nått sånt?
Först tänket jag att man skulle haft ett band som det står utsidan.se på, så när man ser någon med ett sådant så kunde man fråga efter användarnamn = isbrytare. Men kanske bättre med någon färg på något ställe som utsidans medlemmar vet hur de ska tolka?

Det här vandringen kanske kan vara något?

Ett förslag är endags vandring lördag 30 maj. sträcka ca 1.5mil
Laxaleden som förra året men nu i bästa tid då knopparna börjar slå ut och laxarna leker .
Vill man testa fiskelyckan så kan man ju ta några kast vid rast/vila ;) glöm inte fiskekortet bara.
Vi startar i svängsta och avslutar i mörrum så det ska funka bra med kollektivtrafiken.
För de som vill övernatta så kommer vi va några stycken som ev tar oss upp på fredagen till vindskyddet vi sov förra året i :)
Några kanske har möjlighet att komma tidigare på fredagen och då finns det möjlighet att vandra i området innan fredagsmyset ;) detta funkar för mig.
Förra året blev det super mysigt vid lägerelden :)
vi som sover över vandrar ner till svängsta på lördagen och möter upp er andra vid jaktia butiken.

DEtta är bara ett förslag , kom gärna med ideér :)

Mer finns i den här tråden:
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=77467

Jag var med på förra årets vandring :).

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
såg Trött på vara singel i skogen Reskompis 0
ålänning Sällskap på livsresan Reskompis 0
Alle95 Oerfaren kille på 22 år söker vandringskompis innan säsongen är slut! Reskompis 0
Ormrot Kebnekaise Syd/Nordtopp nu på lördag Reskompis 0
cybiont Vandra i Sarek med start nu på torsdag? Reskompis 1
saraabeiramar Grövelsjön - Storulvån på skidor, april 2016. Reskompis 7
gide Jämtlandsfjällen på skidor Reskompis 0
Makrolon Vill ut på tur! Reskompis 0
Caek06 söker manligt ressällskap för vandring på Korsika Reskompis 0
literoligt Vandring med övernattning på öde ö i sommarsverige? Reskompis 9
Svante S Nybliven pensionär med hund önskar sällskap på fjällvandringen efter den 18 augusti Reskompis 1
Pumba Ledig v26-30 å vore ju kul att hitta på något någon :) Reskompis 10
Soffgrupp Vandra i Marrocko Feb/Mars 2013 - Häng på! Reskompis 3
cecilia.carlsson.79 Turskidåkning i Grövelsjöfjällen slutet på januari? Reskompis 2
Smak58 vandring på Teneriffa – sept 2013 Reskompis 0
78395 Ska du från Sthlm till Karlstad 2/11. Dela på bensin? Reskompis 0
vandrarman Everest Circuit i slutet på septemeber Reskompis 4
Linn Vernersson Hej någon som är sugen på en liten vandring från södra sverige till spanien? Reskompis 2
Thesearch Vill du bestiga Mont Blanc på skidor med mig i vår Reskompis 0
Christian1 Tips på bra vandrar eller cykelresor? Reskompis 3
Erika86 sugen på vandring i sommar! Reskompis 1
luktafotogen Lång skidtur på Vänerns is. Reskompis 11
coaskkis Skoter på Svalbard Reskompis 1
klykan Tanzania på cykel - sommaren 2011 Reskompis 4
rölin Vandring i Hemavan på kort varsel (20-22/8) Reskompis 0
Heikkinen Följa med på fjällvandring v36 eller v37 Reskompis 0
Borgas Uppsala - Sarek på söndag (25/7) Reskompis 0
duharmail seriösa planer på segla jorden runt Reskompis 0
skogsflicka klättra på mallorca i jul? Reskompis 0
rullgrus Någon som är sugen på att resa genom Papua Nya Guinea? Reskompis 0
Tripping Abisko - Nikkaluokta början på sep Reskompis 1
hannulan Norrut från Göteborg på E20 på torsdag? Reskompis 0
Frida0314 Tips på grupp/aktivitetresa? Reskompis 2
alven Från Sthlm på måndag kväll? Reskompis 0
Binna Följa med norrländska på fjällvandring i sommar? Reskompis 5
KlaraL sugen på långfärdscykling i höst? Reskompis 9
apfaktor Någon som är sugen på spanien? Reskompis 0
realout Äventyrskompis på resa vart som helst Reskompis 1
Abriss Grövelsjön på V33 Reskompis 0
Skjeltorp Norkap - Kastaden på cykel. Reskompis 1
fiia83 äventyr på nya zeeland Reskompis 2
jabo05 följ med på vandring i jämtland Reskompis 3
boel155 Malaysia slutet på apri, början på mars? Reskompis 0
Andunge Friluftssinglar på turskidåkning i påsk? Reskompis 4
Anna.S Kompis på ridturer och ridresor Reskompis 1
JonathanW Sällskap på vintertälttur i februari Reskompis 9
afil MTB å cykel på Gran canaria! Reskompis 1
sanja_h20 Behöver tips om jobb på båt Reskompis 0
anak8932 Fjällvandring i September eller skidorna på senare? Reskompis 9
Adventure-Cilla Kom med på en spännande resa.. Reskompis 0

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg