avslutad210712
Gäst
avslutad210712; sa:I år har jag köpt ett bensinkök och precis testat det "i verkligheten" i tio dagar och jag säger bara herre jösses så bra det var och vilken låg bränsleförbrukning. Ingen kommer att tro mig när jag berättar hur lite bensin två personer och en hund gjort av med under tio dagar. Det här köket får Ni hota mig med vapen om jag skall lämna ifrån mig det. Eller en bunt pengar så jag kan köpa ett nytt.
Nu har jag testat det under 7 dagars vandring (6 kompletta matlagardagar) för tre personer enligt följande
Frukost havregrynsgröt på 9 dl vatten
Lunch makaroner med pastasås - 12 + 5 dl vatten att koka + sjuda
Middag makaroner/potatismos + egentorkad mat. 9 eller 12 dl vatten + ca 10 dl vatten att koka och småsjuda lite
Förutom det ungefär 2-3 omgångar vatten till snabbkaffe åt 4 personer + en minst omgång snabba koppen till 4 personer varje dag. Vid snabba raster körde vi bara med ett kök.
Hade förbrukat 0,65 liter heptan på hela veckan.
Från början tänkte jag köra köket på gasol under sommaren och heptan när det är kallt men gissa om gasolen finns med i planeringen längre. Bara om bensinen tar slut och jag måste köpa vid någon fjällstuga kommer det att köras på gasol.