Man behöver inte va nån "expert" för att se det stora hela. Det räcker att ha ett helhetsperspektiv. Experterna dyker mest ner i sina siffror och missar allt som oftast helheten. Sverige är en pyttenation och ligger redan långt för alla andra. Vi måste inte stressa medborgarna mer med en massa höga krav som inte ger effekt i det stora hela ändå. Vi ska vänta in resten av världen, och sen när de andra är ikapp, så kan vi gå på det igen och rädda världen.
Jag tycker det är skönt om vintrarna blir kortare. Jag åker inte skidor längre så jag bryr mig inte. Jag tar gärna en solcharter inrikes istället för att åka till kanarieöarna om det blir varmare hos oss, och man slipper ju flyga också. Det är ju bra.
Men i städerna tycker jag man ska begränsa antalet bilar, sluta bygga och istället riva. Förtätning är en riktigt stor miljöbov som orsakar mycket lidande.
Jag tycker det är skönt om vintrarna blir kortare. Jag åker inte skidor längre så jag bryr mig inte. Jag tar gärna en solcharter inrikes istället för att åka till kanarieöarna om det blir varmare hos oss, och man slipper ju flyga också. Det är ju bra.
Men i städerna tycker jag man ska begränsa antalet bilar, sluta bygga och istället riva. Förtätning är en riktigt stor miljöbov som orsakar mycket lidande.