Jag är själv rätt van friluftare sedan barnsben. Jag har sedan tre år tillbaka anordnat hajk för/med herrarna i mitt kompis-gäng, vi brukar vara mellan 6 och 8 personer. En del av dem är mer vana vid friluftsliv än andra, alla sorter finns, och alla brukar tycka att det är väldigt uppskattat. Tidigare har vi tre år i rad paddlat kanadensare med övernattning på våren/försommaren och nu senast släpade vi ut ett hyrt militärtält med kamin i skogen på vintern. Saken är nu den att vi behöver ett nytt uppslag till aktivitet i sommar då vi kanske tröttnat lite på att paddla.
Vad kan vi hitta på som uppfyller följande kriterier.
Inte är mer än 1 till 1,5 h med bilresa från Stockholm?
Inte kostar mer än 500-600 kr per man inklusive allt?
Är kul och genomförbart även för någon som inte provat på det tidigare?
Är genomförbart på 24-48 h (en helg alltså)?
Alla i gänget har/kan låna bra kläder efter väder, ryggsäck, liggunderlag, sovsäck och annan personlig utrustning av adekvat art. Friluftskök och sån gemensam utrustning finns även denna i olika lämpliga varianter att tillgå. Tidigare har vi sovit under en uppspänd lättviktspresenning men även andra spännande övernattningsalternativ är naturligtvis välkomna förslag. Vi är alla mellan 30 och 35 år och i de flesta fall finns familjer som vill ha hem en i välbehållet skick, dock finns kompetent sjukvårdpersonal (med yrken inom akutsjukvård) i gruppen.
Låt höra era förslag.
Vad kan vi hitta på som uppfyller följande kriterier.
Inte är mer än 1 till 1,5 h med bilresa från Stockholm?
Inte kostar mer än 500-600 kr per man inklusive allt?
Är kul och genomförbart även för någon som inte provat på det tidigare?
Är genomförbart på 24-48 h (en helg alltså)?
Alla i gänget har/kan låna bra kläder efter väder, ryggsäck, liggunderlag, sovsäck och annan personlig utrustning av adekvat art. Friluftskök och sån gemensam utrustning finns även denna i olika lämpliga varianter att tillgå. Tidigare har vi sovit under en uppspänd lättviktspresenning men även andra spännande övernattningsalternativ är naturligtvis välkomna förslag. Vi är alla mellan 30 och 35 år och i de flesta fall finns familjer som vill ha hem en i välbehållet skick, dock finns kompetent sjukvårdpersonal (med yrken inom akutsjukvård) i gruppen.
Låt höra era förslag.