Tierras hemsida...

Jag också...

Jag skickade en variant på det jag skrev här fast jag använde mig av det mycket lilla kontaktformuläret jag lyckades hitta på sajten (hittade ingen epostadress men jag kanske är för dum för det)...
Formuläret var inte heller roligt att använda... Försök inte stega i texten med piltangenterna för då åker hela formuläret fram och tillbaka. I användarvänlighetens namn har de ju nämligen gjort så att piltangenterna flyger i bilden...hmmm... Fick mig faktiskt förbannad på riktigt. Konstigt vad en liten skitsajt på nätet kan göra med en...
/Tjo
H
 
Men så illa var det väl inte...

... det gick ju visst att hitta produkterna... iofs inte direkt användarvänligt och det kräver ju lite tålamod... trots allt en egen (?) och innovativ idé... tycker nog att det kräver lite mod att utmana kunderna lite...

...kanske lite vääääl långt till plaggen... och säljande?... njaaa.

Med lite förädling... kan det nog bli bra.

Thomas
 
trots allt en egen (?) och innovativ idé...

Tro mig, den där idén har varje kreativ webbdesigner fått minst en gång sedan 1997. Och varje kreativ webbdesigner har sen tänkt att "Nej, det funkar ju inte i verkligheten, våra besökare vill ju se produkterna".
Så jag är egentligen rätt imponerad att Tierras webbsnubbar har lyckats dra en så usel idé hela vägen fram till produktion.

Ett tips till nästa gäng som ska bygga en webbplats för den här typen av verksamhet: se till att produkterna finns direkt under näsan på besökaren från första stund. Inte tre klick bort. Inte heller två klick bort. Max ett klick. Där har ni en utmaning för kreativa webbdesigner.
 
Jag skulle i sammanhanget vilja ge lite beröm till Haglöfs som har ändrat sin nya webbplats så att det är enklare att hitta deras produkter. Den nya kom i våras och hade knepig navigering efter produktkoncept. Nu varkar de ha sett över den för det är enklare att hitta - den enskilda produkten är två klick in (på Tierra är de väl ungefär 25 drag in).

Så det går att ändra sig och behålla prestigen.
 
OK, jag behöver inte upprepa föregående trådskrivares inlägg. Jag ogillar också starkt detta, nåt slags 2D-orientering med kompass (GPS?) men utan karta, i blindo och med viss lagg (åtm på mitt "bredband")...

MEN, jag skriver bara för att få en bedömning av en annan hemsa.

www.millet.fr

dvs Millets hemsida, står i bjärt kontrast till kläderna, som jag tycker är rätt funkis. Alltså, sidan är långsam som en amöba i en burk med sirap. Den hoppar gladeligen tillbaka till "choose your language", och så får man ladda om på nytt. När man väl hittar t ex "Clothing - Man", så ska man gissa om sitt plagg tillhör "Expert", "Ride On", "All Mountain" eller "Carline". Samma gäller för ryggor, sovsäckar etc. Är det jag som har dålig fantasi, och inte fattar?
 
Liknande trådar

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg